نماد آخرین خبر

تراشه Tensor G4 پیکسل 9a عملکرد و پایداری ضعیف‌تری خواهد داشت

منبع
ترنجي
بروزرسانی
تراشه Tensor G4 پیکسل 9a عملکرد و پایداری ضعیف‌تری خواهد داشت

ترنجی/ اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند که عملکرد و پایداری تراشه Tensor G4 پیکسل 9a ضعیف‌تر از نمونه به‌کارگرفته شده در سایر اعضای سری پیکسل ۹ است. گفته می‌شود که این تلفن هوشمند میان‌رده آینده گوگل در اواخر سال ۲۰۲۴ از راه خواهد رسید.

تراشه Tensor G4 پیکسل 9a دارای مودم قدیمی‌تر و فناوری بسته‌بندی ضعیف‌تری است
گفته می‌شود که پیکسل 9a به تراشه جدید Tensor G4 اما با یک مودم قدیمی‌تر مجهز می‌شود. برخی منابع ادعا می‌کنند که این دستگاه در ماه می ۲۰۲۵ (اوایل اردیبهشت تا اوایل خرداد ۱۴۰۴) رونمایی خواهد شد. دو نسل قبل Pixel 9a نیز در ماه می معرفی شدند. گوشی های سری A گوگل به مدل استاندارد نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوند. شاید در نگاه اول این موضوع خوب به‌نظر برسد، اما باعث ایجاد سردرگمی در میان کاربران هنگام تصمیم آنها برای خرید خواهد شد. همچنین قیمت تلفن های هوشمند سری A نیز افزایش یافته است.


Pixel 8a

همان‌طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، گوگل ممکن است سعی کند با تمایز بیشتر میان دستگاه های سری A و مدل های پریمیوم‌تر، برخی از سردرگمی ها را برطرف کند. استفاده از یک مودم قدیمی‌تر در تراشه Tensor G4 پیکسل 9a، می‌تواند گامی در همین مسیر باشد.

تراشه Tensor G4 گوگل Pixel 9a از فناوری تولید قدیمی‌تری استفاده می‌کند. قالب سیلیکونی این چیپست ثابت باقی می‌ماند، اما فناوری تولید متفاوت خواهد بود. بسته‌بندی از از قالب در برابر محیط خارجی محافظت می‌کند و همچنین آن را به PCB (برد چاپی مدار) متصل می‌کند. فناوری تولید همچنین به دفع گرمای تولید شده توسط تراشه در حین کار کمک خواهد کرد که برای حفظ عملکردی پایدار، بسیار مهم است. تولید پیشرفته ممکن است شامل مواد یا طرح هایی باشد که هدایت گرما را بهبود می‌بخشد.

گفته می‌شود که تراشه Tensor G4 در نظر گرفته شده برای Pixel 9a از تکنولوژی بسته‌بندی IPoP به جای FOPLP استفاده خواهد کرد. سامسونگ می‌گوید که FOPLP روش بسته‌بندی جدیدتر و پیشرفته‌تر این شرکت است که نازک‌تر بوده و گرما را بهتر دفع می‌کند. پس از نظر فنی، ممکن است تلفن های هوشمند پرچمدار سری پیکسل ۹ عملکرد و پایداری بهتری نسبت به پیکسل 9a داشته باشند. تصمیم برای تغییر به بسته‌بندی IPoP، تولید این گوشی را برای گوگل ارزان‌تر می‌کند.

نظر شما چیست؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره