نماد آخرین خبر

تیک‌تاک با وجود ممنوعیت احتمالی، از سیستم پایش انتخابات آمریکا رونمایی کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
تیک‌تاک با وجود ممنوعیت احتمالی، از سیستم پایش انتخابات آمریکا رونمایی کرد

دیجیاتو/ سیستم پایش انتخابات تیک‌تاک به‌منظور تاثیرگذاری روی نظر رای‌دهندگان و انتشار اخبار جعلی توسعه یافته است و از سازمان‌های مستقل کمک می‌گیرد.

پس از امضای دستور فروش یا ممنوعیت تیک‌تاک توسط جو بایدن، بسیاری انتظار مسدود شدن این شبکه اجتماعی در ایالات متحده را دارند. به‌نظر می‌رسد که چنین تصمیمی، مانع تیک‌تاک برای تمرکز روی انتخابات پیش‌روی آمریکا نشده و این پلتفرم اخیراً از سیستمی برای پایش محتوای مرتبط با انتخابات پرده برداشته‌است.

سیستم پایش انتخابات تیک‌تاک چگونه کار می‌کند؟
دولت ایالات متحده، تیک‌تاک را مجبور به‌فروش یا ممنوعیت در خاک این کشور کرده است و ظاهراً مالکان تیک‌تاک هم به‌هیچ‌عنوان قصد فروش پلتفرم اجتماعی محبوب خود را ندارند. با درنظر گرفتن چنین شرایطی، احتمالاً به‌زودی شاهد مسدود شدن فیلتر برای کاربران آمریکایی خواهیم بود؛ اما تیک‌تاک هنوز کاربران این کشور را فراموش نکرده‌است. در یکی از تازه‌ترین اقدامات، شبکه اجتماعی چینی اعلام کرده که سیستمی را برای پایش محتوای مرتبط با انتخابات آتی آمریکا پدید آورده است و اقدام به رصد هرگونه اخبار و ویدئو مربوط به انتخابات می‌کند.


سیستم پایش انتخابات آمریکا که با نام Election Integrity Hub معرفی شده‌است؛ تلاش دارد تا محتوای نادرست پیرامون رخداد پیش‌رو را شناسایی کند. تیک‌تاک ادعا دارد که این سیستم با مشارکت تیمی از متخصصان در حوزه‌های دموکراسی، حقوق مدنی، امنیت و فناوری توسعه پیدا کرده است و می‌خواهد داده‌های صحیح و درست را در اختیار کاربران قرار دهد. هرگونه پستی که با داده‌های غلط پیرامون راه‌دهی، ثبت‌نام و نحوه احراز صلاحیت کاندیداها همراه باشد، توسط تیمی از ناظران و هوش مصنوعی خودکار، شناسایی خواهد شد. همچنین ۱۹ سازمان حقیقت‌یاب مستقل هم در اجرای سیستم مذکور با تیک‌تاک همکاری خواهند داشت.

طبق اعلام تیک‌تاک، محتوایی که شامل اطلاعات نادرست باشد، از روی این پلتفرم حذف نخواهد شد، اما برچسب‌گذاری می‌شود و احتمالاً میزان نمایش آن به دیگر کاربران کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین در جهت جلوگیری از تأثیرگذاری محتوای سیاسی ساخته‌شده با هوش مصنوعی روی افکار عمومی و نظر رای‌دهندگان، تیک‌تاک برچسب جدیدی را کنار ویدیوها نمایش می‌دهد که ساخت آن با فناوری‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی را مشخص خواهد کرد. تبلیغات سیاسی با پرداخت هزینه هم در تیک‌تاک ممنوع است و احزاب یا کاندیدها نمی‌توانند اقدام به نمایش تبلیغ یا درخواست کمک مالی برای کارزارهای خود در این شبکه اجتماعی کنند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر