نماد آخرین خبر

شرکت Asgard سریعترین حافظه‌های رم DDR5 را با سرعت وحشتناکMT/s 9600 معرفی کرد

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
شرکت Asgard سریعترین حافظه‌های رم DDR5 را با سرعت وحشتناکMT/s 9600 معرفی کرد

شهر سخت افزار/ شرکت Asgard از حافظه‌های رم خود با نام THOR DDR5 CUDIMM رونمایی کرد که این حافظه‌ها می‌توانند تا سرعت 9600 مگاترانسفر بر ثانیه برسند. جزییات بیشتر در مورد این حافظه‌ها را در شهرسخت افزار بخوانید.

این کیت‌ها که CUDIMM هستند و یکپارچگی سیگنال‌ها را نسبت به حافظه‌های DIMM عادی، بهبود می‌بخشند، توانستند رکورد نسخه‌های قبلی خود را 400 مگاترانسفر بر ثانیه ارتقا دهند. حافظه‌های CUDIMM از یک درایور کلاک برای بازسازی سیگنال‌های کلاک استفاده می‌کنند تا پایداری را ارتقا بخشند و به ماژول‌های رم کمک کنند به فرکانس بالاتری دست پیدا کنند. بنا به اعلام این شرکت، CKD (درایور کلاک) موجود روی این ماژول‌های رم، با استفاده از بهبود انتقال سیگنال‌ها بین CPU و DRAM، گلوگاه را از بین می‌برند.



کیت‌های رم Asgard Thor در تصاویر منتشر شده، با سرعت MT/s 4800  قابل مشاهده هستند که در واقع سرعت آنها MT/s 9600  است، چرا که پردازنده‌های اینتل کلاک رم‌ها را روی حالت 2:1 اجرا می‌کنند.

همچنین در تصاویر تهیه شده از برنامه CPU-Z این کیت‌ها، اطلاعاتی همچون سازنده DRAM (شرکت SK Hynix) و تاخیر CAS را می‌توان دید.

حافظه‌های رم DDR5 9600 MT/s روی CL 44 تقریباً با حافظه‌های 6400 MT/s DDR5 روی CL 30 یکسان هستند، با این وجود این موضوع می‌تواند برای بسیاری از کاربران خوشایند باشد چرا که اکنون پهنای باند بیشتری در اختیار دارند.

شرکت Asgard گفته که این کیت‌ها را برای پلتفرم‌های جدید اینتل و AMD که کلاک رم بیشتری را پشتیبانی می‌کنند خواهد ساخت. نکته جالب اینکه در این نمایش Asgard، نوع مادربرد و پردازنده مشخص نیست.

اگرچه پیشتر دیده‌ایم که مادربرد ASRock Z890 Taichi توانسته رم‌های DDR5 را تا سرعت MT/s9200  پشتیبانی کند که تقریبا MT/s 2000  از نسخه Z790 خود بیشتر است، اما به نظر می‌رسد که پلتفرم‌های بعدی اینتل حتی سرعت بیشتر از این را هم پشتیبانی خواهند کرد.

جالب است بدانید شرکت Asgard اعلام کرد که قرار است به زودی رکورد خود را بشکند و در حال آماده شدن برای ارائه حافظه‌های جدید با سرعت MT/s 10,000  است.



در مورد ظاهر این ماژول‌های رم نیز باید بگوییم که این کیت‌ها قرار است با دو رنگ Polar Night Black یا Lightning Silver عرضه شوند. پخش‌کننده گرمای این ماژول‌ها نیز با وجود اینکه ارتفاع زیادی ندارد، می‌تواند گرما را به خوبی دفع کند. همچنین به لطف وجود پشتیبانی از فناوری Intel XMP، رم‌های Asgard Thor می‌توانند تنها با 1.5 ولت، به تنظیمات بهینه دست یابند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره