نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

وزیر صمت: در مورد واردت آیفون هنوز مستندی ندارم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
وزیر صمت: در مورد واردت آیفون هنوز مستندی ندارم

ایسنا/ وزیر صمت ضمن اشاره به آخرین وضعیت رجستری گوشی‌های آیفون و اینکه در حال حاضر مستندی در این ارتباط نداریم، اما پیگیر این موضوع هستیم، درباره بخشنامه واردات خودروهای کارکرده و اینکه نیازمند اصلاحاتی است، توضیح داد: با بخشنامه موجود ممکن است پول مردم از بین برود، بنابراین به دنبال یک بخشنامه درست هستیم. 

محمد اتابک - وزیر صنعت ، معدن و تجارت -  امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران که با حضور تولیدکنندگان و صنعتگران برگزار شد، در خصوص آخرین وضعیت رجستری گوشی‌های آیفون گفت: در حال حاضر مستندی دراین ارتباط ندارم، در فضای موجود می‌بایست چند بخش وزارت ارتباطات و صمت جلساتی را برگزار کنند، هنوز اتفاق جدیدی نیفتاده، اما پیگیر هستیم.

وزیر صمت در خصوص جهش تولید و اقداماتی که در این راستا می‌بایست صورت بگیرد، گفت: بیشترین مشکلی که در این رابطه با آن درگیر بودیم مربوط به زیرساخت‌های انرژی بود چرا که امسال برق کافی به شهرک‌های صنعتی و بخش‌های تولیدی نرسید و این مساله بیشترین تاثیر را در رشد تولید داشت. بنابراین باید در این حوزه سرمایه‌گذاری صورت بگیرد چرا که اکنون مشکل انرژی یک مساله فراگیر است و اگر این مساله برطرف نشود چالش‌های زیادی را خواهیم داشت.

وی گفت: جداسازی برق صنعت اهمیت زیادی دارد و باید انرژی‌های نو را نیز توسعه دهیم چرا که تنها در این شرایط می‌توانیم مشکلات مربوط به بخش صنعت را در حوزه انرژی برطرف کنیم. علاوه بر این مشکل دیگر بحث میزان ارز است که درخواست افزایش ارز از بانک مرکزی را داده‌ایم که با تعیین تکلیف این ارزها را نیز توزیع خواهیم کرد.

به گفته وی، در بحث تعطیلات هنوز تصمیم قطعی اخذ نشده و دولت این موضوع را اعلام خواهد کرد.

اتابک با بیان اینکه تلاش ما این است که وزارت را اقتصادی اداره کنیم، گفت: اقتصادی اداره کردن به دولت و بخش خصوصی بر می‌گردد. سعی ما این خواهد بود که رفاه را بین خودمان ایجاد کنیم تا بعد از آن این موضوع بین عامه مردم ایجاد شود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت تاکید کرد: برای مواردی که دوستان در این جلسه اعلام کردند درخواست من این است که حتما نماینده برای کمیته‌ها مشخص شود تا بتوانیم با یک جمع‌بندی شرایط را بهبود بخشیم.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم