logo

عملکرد دوربین آیفون ۱۲ در آزمون‌ DXOMARK مشخص شد

منبع
زوميت
بروزرسانی
عملکرد دوربین آیفون ۱۲ در آزمون‌ DXOMARK مشخص شد

زوميت/ بعد از انتشار امتياز آيفون‌هاي پرو، حال وب‌سايت DXOMARK با بررسي دوربين آيفون ۱۲، امتياز ۱۲۲ را به آن داده است.
   
اپل امسال در مراسمي موسوم به Hi Speed، گوشي‌هاي خانواده‌ي آيفون‌هاي ۱۲ را رونمايي کرد. کوپرتينويي‌ها در آيفون ۱۲ مانند نسخه‌ي پرو و پرو مکس، از همان حسگرهاي ۱۲ مگاپيکسلي استفاده کرده‌اند؛ اما اصلي‌ترين تفاوت اين است که آيفون ۱۲ از دوربيني دوگانه براي ثبت تصاوير در پشت گوشي استفاده مي‌کند و از حسگر لايدار و دوربين تله‌فوتو بي‌بهره است. حال وب‌سايت DXOMARK، مرجعي براي سنجش کيفيت دوربين گوشي‌هاي هوشمند، آيفون ۱۲ را در موقعيت آزمايشگاهي بررسي کرده است که نتايج آن، از عملکرد رضايت‌بخش آيفون ۱۲ حکايت مي‌کند.

همان‌طورکه گفته شد، آيفون ۱۲ در پنل پشتي به دوربين دوگانه مجهز است. مشخصات سخت‌افزار دوربين اصلي عبارت‌اند از: لنز وايد ۲۶ ميلي‌متري، اندازه‌ي پيکسل ۱٫۷ ميکرومتر، فوکوس خودکار دوال پيکسل، لرزش‌گير اپتيکال تصوير و ديافراگم f/1.6. اين دوربين را لنز اولتراوايد ۱۳ ميلي‌متري با پوشش ۱۲۰ درجه‌اي و حسگر ۱/۳.۶ اينچي و ديافراگم f/2.4 همراهي مي‌کند.

طبق بررسي‌هاي وب‌سات DXOMARK، آيفون ۱۲ با دوربين يادشده‌اش امتياز ۱۲۲ را کسب کرده و بالاتر از گلکسي نوت ۲۰ اولترا، در جايگاه سيزدهم رتبه‌بندي اين وب‌سايت قرار گرفته است. باوجوداين، همچنان از آيفون ۱۱ پرو مکس با امتياز ۱۲۴ کمي عقب‌تر است. دليل اين مسئله را شايد بتوان نداشتن دوربين سوم و به‌تبع آن، دوربين تله‌فوتو براي ارائه بزرگ‌نمايي اپتيکال دانست. آيفون ۱۲ در آزمون‌هاي DXOMARK توانست امتياز ۱۳۲ را در بخش عکاسي و ۱۱۲ در بخش فيلم‌برداري و امتياز ۴۱ را در بخش بزرگ‌نمايي به‌دست آورد که عملکردي پذيرفتني محسوب مي‌شود.

DXOMARK در بيانيه‌ي خود مي‌گويد:

 آيفون ۱۲ با امتياز ۱۳۲ در بخش عکاسي، درميان دَه گوشي برتر قرار مي‌گيرد. اين گوشي به‌خوبي ازپسِ اصول اوليه بر‌مي‌آيد و درمجموع، عکاسي با آن دقيق است؛ اگرچه دامنه‌ي دايناميکي مي‌تواست گسترده‌تر باشد. رنگ‌ها دلپذير و معمولا دقيق هستند. فوکوس خودکار براي آيفون ۱۲ مانند تمامي آيفون‌ها مزيتي مهم به‌حساب مي‌آيد و با قفل‌شدن، فوکوس به‌سرعت و با دقت در هر وضعيت نوري عمل مي‌کند. عکس‌ها نيز جزئيات زيادي در سطح نور روشن تا متوسط ​​دارند. نويز تصاوير کمي بيش‌از‌حد معمول و حالت بوکه شبيه‌سازي‌شده تاحدودي نااميد‌کننده است. همچنين، کمبود ماژول تله‌فوتو امکان بزرگ‌نمايي زيادي ارائه نمي‌دهد.

آيفون ۱۲ با کسب امتياز برابر با آيفون ۱۲ پرو و يک امتياز کمتر از آيفون ۱۲ پرو مکس، با امتياز عالي ۱۱۲ در جايگاه سوم پايگاه داده‌ي ما قرار مي‌گيرد. ويژگي‌هاي عملکردش تقريبا مشابه آيفون ۱۲ پرو است که جاي تعجب ندارد؛ زيرا به‌نظر مي‌رسد هر دو از سخت‌افزار دوربين يکساني استفاده کرده‌اند. به‌طور‌کلي فيلم‌برداري دقيق و دامنه‌ي ديناميکي آن گسترده است که بخشي از آن مرهون قابليت Dolby Vision HDR است. در بخش فيلم‌برداري، جزئيات در نور مناسب دقيق و راضي‌کننده است و با کاهش نور و محيط‌هاي داخلي و کم‌نور جزئيات نيز کاهش مي‌يابد. نويز تصوير اصلي‌ترين ضعف آيفون ۱۲ به‌حساب مي‌آيد و حتي در نور مناسب، نويز ديده مي‌شود. سيستم تثبيت‌کننده موفق عمل مي‌کند و هنگام راه‌رفتن با دوربين در دستان يا هنگام ايستادن موقع ضبط، تصاوير را ثابت و روان نگه مي‌دارد.
درنهايت، گوشي جديد اپل با کسب امتياز کلي ۱۲۲ نتوانسته است در بين دَه گوشي برتر اين وب‌سايت قرار گيرد؛ اما باتوجه‌به دوربين دوگانه‌اش امتياز و عملکرد راضي‌کننده‌اي ثبت کرده است. ديدگاه شما درباره‌ي امتياز کسب‌شده‌ي آيفون ۱۲ در آزمون‌هاي وب‌سايت DXOMARK چيست؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره