logo

سامسونگ حالا وانمود می‌کند هرگز اپل را مسخره نکرده است!

منبع
سخت افزار
بروزرسانی
سامسونگ حالا وانمود می‌کند هرگز اپل را مسخره نکرده است!

سخت افزار/ سامسونگ خيلي زود نسبت به حذف شارژر اپل از جعبه گوشي‌هاي آيفون واکنش نشان داد و حالا تصميم دارد همان کار را انجام دهد. غول کره‌اي دنياي فناوري انتظار مي‌رود که گوشي‌هاي پرچمدار سري گلکسي S21 را بدون آداپتور شارژ راهي بازار کند. در تدارک چنين تصميمي، سامسونگ اقدام به حذف پست‌هايي از خود در شبکه‌هاي اجتماعي کرده که در آن اپل را بدليل فروش گوشي‌هاي آيفون بدون شارژر مسخره کرده بود.

Verge در گزارشي اعلام کرده است که پست چند وقت پيش سامسونگ در فيسبوک را که در آن به شارژر به عنوان ابتدايي‌ترين لوازم جانبي موبايل اشاره شده را پيدا نمي‌کند. دليل آن نيز مشخص است، سامسونگ اين پست را حذف کرده. سامسونگ پيش‌تر نيز حذف جک 3.5 ميليمتري هدفون توسط اپل را مورد تمسخر قرار داده بود، آنها در ادامه خودش اين سياست را در پيش گرفت. همانطور که قابل پيش‌بيني بود، در آن زمان نيز شرکت کره‌اي تمام پست‌هاي تمسخرآميز خود در خصوص حذف درگاه صوتي اپل را پاک کرد.


از حذف شارژر اپل تا حذف پست‌هاي سامسونگ

سامسونگ اولين بار پس از حذف جک هدفون در گوشي‌هاي آيفون، تا 3 سال محصولات خود را با اين درگاه عرضه کرد. توجيه اين شرکت در آن زمان هم کمي باورپذيرتر بود و گفته بود که با هدف باتري بزرگتر و بهبود قابليت هپتيک فيدبک ديگر جايي براي جک هدفون وجود نداشت.

اين بار اما به نظر مي‌رسد که استدلال سامسونگ مشابه آن چيزي باشد که اپل عنوان کرده؛ يعني کاهش زباله‌هاي الکترونيکي که براي محيط زيست مضر هستند. البته ممکن است اين تماماً تصميم تيم طراحي و توليد سامسونگ باشد و تيم بازاريابي نقشي در ماجرا نداشته باشند. با اين حال به نظر مي‌رسد که اين واقعيت تلخ نيز شوخي شوخي، جدي شده است.

پيش از اين نيز شايعات درخصوص تصميم هواوي مبني بر حذف شارژر به گوش رسيده بود. پيش‌بيني مي‌شود که در آينده‌اي نه چندان دور ديگر توليدکنندگان گوشي هوشمند به کمپين حذف شارژر با هدف  کمک به محيط زيست با کاهش زباله‌هاي الکترونيکي بپيوندند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره