logo

آیفون 12 را در نزدیکی دستگاه ضربان‌‌ساز قلب قرار ندهید

منبع
آي تي رسان
بروزرسانی

آي تي رسان/ بر اساس گزارشي که چند هفته پيش منتشر شد؛ نتايج يک مطالعه نشان مي‌دهد که گوشي آي‌فون 12 اپل همراه با آهنرباي مغناطيسي MagSafe احتمالا در عملکرد ايمپلنت‌هاي پزشکي نظير دستگاه‌هاي ضربان‌ساز اختلال ايجاد خواهد کرد. کمپاني اپل پيش‌تر با انتشار سندي اعلام کرد که استفاده از شارژر MagSafe احتمالا خطر تداخل عملکرد با دستگاه‌هاي ضربان‌ساز را تشديد نخواهد کرد.

با اين‌حال اکنون به‌نظر مي‌رسد که اپل عقيده خود را تغيير داده است؛ چرا که بر اساس اعلام وبسايت MacRumors اپل اخيرا سند پشتيباني خود را به‌روزرساني کرده و در آن هشدار مي‌دهد که MagSafe احتمالا از پتانسيل کافي براي ايجاد تداخل در عملکرد دستگاه‌هاي پزشکي کاشته شده داخل بدن نظير ضربان‌سازها و دفيبريلاتورها برخوردار است.

بر اساس محتواي سند به‌روزرساني شده “دستگاه‌هاي پزشکي نظير تجهيزات ضربان‌ساز کاشته شده داخل بدن و دفيبريلاتورها احتمالا مجهز به سنسورهايي هستند که در تماس نزديک با آهنربا و امواج راديويي از خود واکنش نشان مي‌دهند. لذا به منظور جلوگيري از ايجاد هرگونه تداخل احتمالي عملکرد با اين دستگاه‌ها توصيه مي‌شود تا کاربران آي‌فون و ابزارهاي جانبي MagSafe را در فاصله‌اي ايمن از خود قرار دهند. بر اين اساس کاربران بايستي گوشي آي‌فون را در فاصله بيش از 6 اينچي (15 سانتي‌متري) خود قرار داده و در صورت استفاده از شارژ بي‌سيم نيز اين فاصله را به بيش از 12 اينچ (30 سانتي‌متر) افزايش دهند. با اين‌حال کاربران به منظور دريافت مشاوره‌هاي خاص بايستي با پزشک خود يا شرکت سازنده تجهيزات پزشکي مشورت نمايند.”

در عين‌حال به‌نظر مي‌رسد که اپل به‌صورت ضمني تائيد کرده که آي‌فون 12 داراي آهنرباهاي بيش‌تري نسبت به مدل‌هاي پيشين آي‌فون است. با اين‌حال غول کوپرتينويي کماکان معتقد است که خطرات بالقوه آي‌فون 12 براي ايجاد تداخل مغناطيسي در دستگاه‌هاي پزشکي نسبت به مدل‌هاي پيشين آي‌فون به هيچ وجه بيش‌تر نيست.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره