logo

سامسونگ تولید انبوه ماژول دوربین تاشونده با زوم ۱۰ برابری را آغاز کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ سامسونگ توليد انبوه ماژول دوربين با زوم ۱۰ برابري را آغاز کرده است تا ساير توليد کنندگان موبايل نيز بتوانند از اين ماژول‌ها در دستگاه‌هاي خود استفاده کنند. در حال حاضر اين حسگرها تنها در گوشي‌هاي هوشمند گلکسي S21 الترا مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

يکي از اصلي‌ترين ويژگي‌هاي گلکسي S21‌ اولترا بهره‌مندي از ماژول دوربين با زوم اپتيکال ۱۰ برابري است. اکنون سامسونگ تصميم گرفته توليد انبوه ماژول دوربين را به منظور تامين نياز ساير توليد کنندگان گوشي‌هاي هوشمند آغاز کند. در اين صورت ساير توليدکنندگان موبايل نيز مي‌توانند موبايل‌هايي با ماژول دوربين مجهز به زوم نوري ۱۰ برابري به بازار عرضه کنند. سامسونگ نام شرکت‌هايي که قرار است موبايل‌هاي خود را با ماژول دوربين اين شرکت به بازار عرضه کنند، هنوز اعلام نکرده است.

فناوري بزرگنمايي اپتيکال تاشونده به توليد کنندگان گوشي‌هاي هوشمند کمک مي‌کند تا بيرون زدگي ماژول دوربين را به حداقل برسانند. به صورت کلي زوم اپتيکال به بزرگنمايي گفته مي‌شود که از طريق تغيير در فاصله کانوني لنز دوربين ايجاد مي‌شود و بعد از بزگنمايي نيز تصوير نهايي از کيفيت خوبي برخوردار است. در حدود دو سال قبل، سامسونگ ماژول دوربين تاشونده را توسعه داد و موفق شد بزرگنمايي ۵ برابري را بدون اينکه بيرون زدگي دوربين افزايش پيدا کند، در دسترس کاربران قرار دهد.

درنهايت سامسونگ توانست ماژول دوربين را توسعه داده و زوم اپتيکال ده برابري را تنها با افزايش ۲۵ درصدي طول ماژول دوربين محقق سازد.

در واقع کره‌اي‌ها به منظور کاهش ارتفاع ماژول دوربين، برش‌هايي در قسمت بالا و پايين لنز ايجاد کردند. از ماژول دوربين سامسونگ نه تنها در گوشي‌هاي هوشمند، بلکه براي استفاده در خودرو نيز مي‌توان استفاده کرد. سامسونگ هنوز در مورد نحوه استفاده از دوربين‌هاي با بزرگنمايي اپتيکال در خودرو توضيحي نداده است. به نظر مي رسد، سامسونگ قصد دارد علاوه بر بازار موبايل در ساير صنايع از جمله صنعت خودروسازي نيز حضور فعالي داشته باشد.

پيشتر ماژول دوربين با بزرگنمايي نوري در موبايل‌هاي شيائومي، اوپو و ويوو مورد استفاده قرار گرفته‌اند و بايد ديد در آينده کدام شرکت ها قصد دارند از اين ماژول ها بهره ببرند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره