نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

محبوبیت دو برابری سری گلکسی S21 نسبت به S20

منبع
ترنجي
بروزرسانی

ترنجي/ بر هيچ کس پوشيده نيست که جديدترين سري گوشي هاي هوشمند سامسونگ در طول هفته هاي ابتدايي عرضه، آمار فروش کاملاً موفقي را به ثبت رسانده اند، اما در حالي که بعيد به نظر مي رسد که اين شرکت هر گونه اظهار نظر رسمي از تعداد واحد هاي فروخته شده ارائه دهد، گزارشات مختلف نشان مي دهد که سري گلکسي اس ۲۱،‌ حدود دو برابر محبوب تر از نسل قبل خود ظاهر شده اند.

به نظر مي رسد که محبوبيت سري گلکسي اس 21 سامسونگ پس از يک سال سخت که کل صنعت موبايل را به چالش کشيده بود، يک موفقيت کاملاً خوب براي اين شرکت است. طبق گزارش Counterpoint Research، فروش سه مدل از گوشي هاي سري اس ۲۱ يعني گلکسي اس ۲۱،‌ اس ۲۱ پلاس و اس ۲۱ اولترا که از اواخر ماه ژانويه ۲۰۲۱ عرضه شدند، در مجموع و پس از گذشت حدود ۶ هفته، با نسبت حدود ۲ به ۱ از سري اس ۲۰ که سال گذشته ميلادي معرفي شد،‌ پيشي گرفته است.

دلايل محبوبيت اين سري نسبت به گلکسي اس ۲۰
در اين گزارش ذکر شده است که قيمت اوليه ۷۹۹ دلاري براي مدل پايه گلکسي اس ۲۱، يکي از عوامل اصلي موفقيت سه گانه پرچمدار جديد بود. علاوه بر اين، معاملات پر سود، عرضه اين مدل ها در اکثر شرکت هاي مخابراتي مطرح و عرضه کمتر گلکسي اس ۲۰ با توجه به متقارن بودن آن با شروع همه گيري ويروس کرونا، به افزايش فروش سري گلکسي اس ۲۱ کمک شاياني کرده است.


Counterpoint همچنين ذکر مي کند که پيشنهاد هاي وسوسه برانگيز سامسونگ و تغييراتي در مشخصات و ظاهر خود گوشي نيز از دلايل فروش عمده سري اس ۲۱ مي باشند. در واقع تعداد زيادي از خريداران از طراحي جديد استقبال کرده اند، به خصوص طراحي ماژول دوربين عقب که به طور يکپارچه با کناره گوشي ادغام شده است و برجستگي دوربين آن را خصوصا نسبت به مدل گلکسي اس ۲۰ اولترا،‌ کمتر نشان مي دهد.

علت ديگر محبوبيت نسخه پايه گلکسي اس ۲۱، علاوه بر قيمت پايه ۷۹۹ دلاري که نسبت به سال گذشته کاهش ۲۰۰ دلاري را تجربه مي کند، اينست که دوربين هاي آن نسبت به نسخه پلاس اين سري، هيچ تفاوتي نداشته و در واقع همان دوربين هاي اس ۲۱ پلاس در اين گوشي نيز استفاده شده است. با کمال تعجب، روند بازار نشان مي دهد که جنس بدنه پلاستيکي اين مدل،‌ تأثيري در فروش آن نگذاشته و خريداران اهميت چنداني به آن نمي دهند.

نظر شما راجع به اين حجم از استقبال عمومي از سري جديد پرچمداران سامسونگ چيست؟ با توجه به دلايل ذکر شده،‌ به نظر مي رسد اين افزايش فروش کاملاً طبيعي باشد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره