نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

جدال نامزدهای معاون رئیس جمهوری آمریکا آغاز می‌شود

منبع
تسنيم
بروزرسانی
جدال نامزدهای معاون رئیس جمهوری آمریکا آغاز می‌شود

تسنیم/ با معرفی سناتور اوهایو به عنوان معاون انتخابی دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، جدال معاونین به زودی آغاز خواهد شد.

کامالا هریس معاون جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با برگزاری مناظره با جی.دی ونس معاون انتخابی دونالد ترامپ برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری 2024 ایالات متحده موافقت کرده است.

هریس که در اولین اظهار نظر در خصوص انتخاب جی.دی ونس از سوی ترامپ گفته بود اجازه پیروزی آنها را نمی‌دهد، تاریخ‌های 23 ژوئیه، یا 12 اوت یا 13 اوت را پیشنهاد کرده است.

این درحالی است که یافته‌های موسسه افکارسنجی «یوگاو» نشان می‌دهد هریس، محبوبیت بیشتری نسبت به جی.دی ونس، ‌معاون تازه معرفی شده دونالد ترامپ دارد.

امروز چهارشنبه هریس در حساب ایکس خود با انتشار ویدئویی اعلام کرد که ترامپ جی.دی ونس را به عنوان معاون خود انتخاب کرده در حالیکه وی فقط به ترامپ وفادار خواهد بود نه به آمریکا.

معاون جو بایدن با اشاره به معاون انتخابی ترامپ عنوان کرد: اگر وی انتخاب شود، به اجرای پروژه 2025 در دومین دوره ترامپ کمک خواهد کرد. ما اجازه نمی‌دهیم این اتفاق بیافتد. 

روز دوشنبه حزب جمهوری‌خواه رسما نامزدی دونالد ترامپ را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

به دنبال آن رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که ترامپ، سناتور ونس از ایالت اوهایو را به عنوان نامزد خود به عنوان شریک انتخاباتی و معاون رئیس جمهور آمریکا انتخاب کرده است.

وی در شبکه اجتماعی خود نوشت: پس از مشورت و تفکر طولانی و با در نظر گرفتن استعدادهای فوق‌العاده بسیاری دیگر، به این نتیجه رسیدم که بهترین فرد برای تصدی سمت معاونت رئیس‌جمهور ایالات متحده، سناتور جی دی ونس از ایالت بزرگ اوهایو است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar