نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

مخالفت پارلمان رژیم صهیونیستی با تشکیل کشور فلسطین

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مخالفت پارلمان رژیم صهیونیستی با تشکیل کشور فلسطین

ایرنا/ کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی بار دیگر با تشکیل کشور مستقل فلسطین مخالفت کرد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی با اکثریت آرا به طرحی برای تشکیل کشور فلسطین رای مخالف دادند.
پارلمان رژیم صهیونیستی این طرح ضد فلسطینی را با رای موافق ۶۸ نفر از اعضای پارلمان از جمله «بنی گانتس» رهبر حزب اتحاد در مقابل ۹ رای مخالف تصویب کرد.
احزاب ائتلاف حاکم از این طرح حمایت کردند اما اعضای حزب «یش عتید» به رهبری «یائیر لاپید» در راستای امتناع از حمایت از این طرح، جلسه رای گیری را ترک کردند.
بر اساس این گزارش، در این طرح با تشکیل کشور فلسطین به شدت مخالفت و این اقدام به منزله تهدیدی وجودی برای رژیم صهیونیستی قلمداد شد.

پیش از این نیز کنست در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۲)، قطعنامه‌ای را تصویب کرده بود که تاسیس کشوری فلسطینی به طور یک‌جانبه را رد می کرد. با این‌همه پارلمان اسلوونی ۱۵ خرداد با اکثریت آرا، کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت و به کشورهای اسپانیا، نروژ و ایرلند پیوست که پیشتر ایده تشکیل کشور فلسطین را به رسمیت شناخته بودند.
پیشتر «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرده بود تشکیل کشور مستقل فلسطین شرط لازم برای دستیابی به صلح در خاورمیانه است.
وی گفته بود: مسکو از همه کشورهای جهان می‌خواهد که از درخواست فلسطین برای عضویت دائمی در سازمان ملل متحد حمایت کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره