نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

دموکرات‌ها تا قبل از 17 مرداد جانشین بایدن را معرفی می‌کنند

منبع
فارس
بروزرسانی
دموکرات‌ها تا قبل از 17 مرداد جانشین بایدن را معرفی می‌کنند

فارس/ به گفته رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا جیمی هریسون، این حزب نامزد ریاست‌جمهوری خود را تا قبل از هفتم اوت (17 مرداد) در یک رای‌گیری آنلاین انتخاب خواهد کرد.
 
طبق گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، مقامات حزب دموکرات به خبرنگاران گفتند در صورتی که تنها یک سیاستمدار مثل کامالا هریس معاون بایدن که اکنون محتمل‌ترین گزینه برای نامزدی این حزب در انتخابات در نظر گرفته می‌شود، حمایت دستکم 300 نفر از 4600 نماینده نیابتی (delegate) را به دست آورد، رای‌گیری برای معرفی نامزد این حزب اول اوت (11 مرداد) انجام خواهد شد.

اما در صورتی که چند رقیب وجود داشته باشد، رای‌گیری چند روز بعد آغاز می‌شود اما تا قبل از هفتم اوت (17 مرداد) باید به پایان برسد. به گزارش این رسانه آمریکایی، معرفی نامزد ریاست‌جمهوری طی یک رای‌گیری مجازی قبل از گردهمایی نمایندگان نیابتی حزب در شیکاگو در تاریخ 19 اوت (29 مرداد)، این کنوانسیون را به یک رویداد کاملاً تشریفاتی تبدیل می‌کند.

کمیته مقررات کنوانسیون قرار است روز چهارشنبه (فردا) برای تعیین تاریخ رای‌گیری تشکیل جلسه دهد.

بایدن 21 ژوئیه (31 تیر) از انصراف از نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات پنجم نوامبر (15 آبان) این کشور خبر داد و در عین حال از نامزدی معاونش کامالا هریس حمایت کرد. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره