نماد آخرین خبر

جدیدترین آمار شهدا و مجروحان جنگ غزه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
جدیدترین آمار شهدا و مجروحان جنگ غزه

ایسنا/ وزارت بهداشت فلسطین در غزه در دویست و نود و یکمین روز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، از افزایش آمار تلفات این جنگ خبر داد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته هشت کشتار دیگر را علیه خانواده‌های فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که در این حملات ۸۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۳۲۹ نفر هم زخمی شدند.

طبق بیانیه این وزارتخانه، هنوز افراد زیادی زیر آوار مانده‌اند و تیم‌های امداد و نجات قادر به خارج کردن آنها نیستند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه همچنین تاکید کرد که شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۳۹ هزار و ۹۰ نفر و شمار مجروحان نیز به ۹۰ هزار و ۱۴۷ نفر افزایش یافته است.

در همین راستا، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به شمال شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه ۲ تن شهید و شماری نیز زخمی شدند.

رسانه‌های مذکور همچنین گزارش دادند که در نتیجه حمله جنگنده‌های رژیم اشغالگر به منزلی در محله «الصبره» واقع در جنوب نوار غزه ۹ تن شهید شدند.

در همین رابطه، خبرنگار شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد اشغالگران یک کاروان حامل آوارگان در «بنی سهیلا» در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند و جنگنده‌های این رژیم به شهرک‌های «القراره» و «السطرین» در شرق و غرب این شهر نیز حمله کردند.

وی در ادامه افزود رژیم صهیونیستی همچنین مناطق «الشیخ ناصر» و خان یونس را هدف قرار داده و وارد درگیری با نیروهای مقاومت فلسطین در این مناطق شدند.

خبرنگار المیادین همچنین گفت تعداد شهدای خان یونس به ۸۱ تن رسیده و بیشتر آنها کودک و آوارگان هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز برای دویست و نود و یکمین روز متوالی به جنایت نسل‌کشی در نوار غزه با انجام ده‌ها حمله هوایی و گلوله‌باران و کشتار غیرنظامیان در بحبوحه وضعیت انسانی فاجعه‌بار در نتیجه محاصره و آواره شدن بیش از ۹۵ درصد از جمعیت این باریکه ادامه می‌دهد.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنگی را علیه غزه آغاز کرده است که تاکنون بیش از ۱۲۸ هزار فلسطینی را شهید و مجروح کرده است و اکثریت آنها کودک و زن هستند. این حملات همچنین منجر به مفقود شدن بیش از ۱۰ هزار تن شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره