نماد آخرین خبر

حمله موشکی روسیه به نظامیان غربی در منطقه خارکیف

منبع
ايرنا
بروزرسانی
حمله موشکی روسیه به نظامیان غربی در منطقه خارکیف

ایرنا/ وزارت دفاع روسیه از حمله موشکی این کشور به منطقه خارکی یف خبر داد.

به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این کشور با استفاده از سامانه موشکی " اسکندر-ام" به محل استقرار موقتی نمایندگان نظامی کشورهای غربی در منطقه خارکی یف حمله کرد.

در این بیانیه آمده است در نتیجه این حملات ۵۰ نفراز مربیان نظامی خارجی کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه مدعی شد نظامیان و نمایندگان کشورهای غربی در جنگ اوکراین و روسیه فعالیت های گسترده ای دارند و به نیروهای ارتش اوکراین کمک های شایان و قابل توجهی می کنند.

رسانه ها بارها تلفات جانی و کشته شدن این" گماشته های نظامی " را گزارش کرده اند.

روسیه پیشتر در رابطه با حذف نظامیان وابسته به آمریکا، انگلیس و گرجستان و سایر کشورها خبرهای متعددی منتشر و مرتبا به محل استقرار این نظامیان حمله کرده است.

وزارت دفاع روسیه بارها نسبت به سفر اتباع خارجی به اوکراین هشدار داده و تاکید کرده طبق قوانین بین المللی حقوق بشر مزدوران خارجی نظامی محسوب نمی شوند و زندانی یا اسیر شدن آن ها جایز نیست.

طبق گزارش های منتشر شده از این وزارت خانه، از آغاز "عملیات ویژه نظامی" روسیه در اوکراین تا کنون بیش از ۱۳ هزار مزدور و گماشته خارجی برای کمک به کی یف وارد اوکراین شده و در این میان حدود ۶۰۰۰ نفر از آن ها کشته شده اند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره