نماد آخرین خبر

پیام صهیونیست‌ها به کنگره آمریکا: نتانیاهو تهدید وجودی است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پیام صهیونیست‌ها به کنگره آمریکا: نتانیاهو تهدید وجودی است

ایسنا/ مقامات رژیم صهیونیستی در پیامی خطاب به کنگره آمریکا اعلام کردند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم برای تل‌آویو «تهدید وجودی» است.

شماری از مقامات رژیم صهیونیستی پیامی به «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و شماری از نمایندگان آمریکایی ارسال کرده و در آن تاکید کردند که نتانیاهو مسؤول عدم پیروزی در جنگ با مقاومت و نابودی امکان دستیابی به هرگونه توافق با آن است و «تهدیدی وجودی» برای رژیم صهیونیستی است.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، ۱۷ مسؤول از جمله «تامیر باردو» رئیس سابق موساد، «دان حالوتس» رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، «موشه یعالون» وزیر جنگ سابق، «عوزی آراد» رئیس سابق بخش پژوهش‌ها در موساد و شماری از مقامات ارشد این رژیم در این پیام مشارکت داشتند.

در این پیام آمده است نتانیاهو مسؤول نابودی زمینه‌های دستیابی به هرگونه معامله تبادل اسرا به خاطر ممانعت از فروپاشی کابینه‌اش است و او همچنین مسؤول عدم تحقق پیروزی بر حماس به دلیل شکستش در ارزیابی خطرات در مرزهای غزه است.

آنها ضمن اشاره به نبود اهداف واضح نتانیاهو برای جنگ و مخالفت وی برای تعیین اهداف امنیت داخلی و عدم وجود برنامه برای روز پس از جنگ، اعلام کردند بدون اغراق نتانیاهو یک تهدید وجودی برای رژیم صهیونیستی است.

آنها افزودند: نتانیاهو برای دهه‌ها اسرائیلی‌ها را علیه یکدیگر تحریک کرده و به بافت اجتماعی ما آسیب رسانده است.

این پیام طی سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا و قبل از سخنرانی وی در برابر کنگره آمریکا ارسال شده است.

آنها نگرانی‌های شدید خود را در مورد سفر وی ابراز کردند که «بقای سیاسی خود را بر منافع مشترک آمریکا و اسرائیل ترجیح می‌دهد» و نتانیاهو از آن به عنوان بهانه‌ای برای تقویت ائتلاف داخلی خود استفاده می‌کند.

در این پیام ضمن اشاره به «نظام روابط قوی» میان واشنگتن و تل‌آویو که «براساس ارزش‌های مشترک» استوار است، تأکید شده که «روابط تغییرناپذیر رژیم صهیونیستی و آمریکا برای امنیت هر 2 طرف ضروری است.»

در پایان امضاکنندگان این نامه از آمریکا خواستند تا «یک متحد قوی بدون هیچ رابطه‌ای با نخست‌وزیر» باقی بماند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره