نماد آخرین خبر

شوک صهیونیست‌ها از تعیین السنوار به عنوان جانشین شهید هنیه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
شوک صهیونیست‌ها از تعیین السنوار به عنوان جانشین شهید هنیه

ایرنا/ انتخاب «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در نوار غزه به ریاست دفتر سیاسی این جنبش به عنوان جانشین شهید اسماعیل هنیه، شوک بزرگی را میان صهیونیست‌ها ایجاد کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، شبکه العربی به نقل از خبرنگار خود در قدس اشغالی اعلام کرد: اسرائیل تمام دیروز به گزارش‌های رسانه‌های غیرموثق که حاوی اخبار ساختگی بود، چشم دوخته بود و از بعدازظهر دیروز به این باور رسید که فردی غیر از السنوار رهبری جنبش حماس را بر عهده گرفته است.

در این گزارش آمده است: استودیوهای شبکه‌های اسرائیل بر این اساس و بر پایه اخبار کذب به تحلیل پرونده جانشین هنیه پرداختند.

این شبکه در ادامه آورده است: تعیین یحیی السنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اسرائیلی‌ها را به شدت شوکه کرد، هرچند این انتخاب واکنش رسمی رژیم صهیونیستی را در پی نداشت اما یک شوک آشکار در بیان روزنامه نگاران و پرسنل نظامی اسرائیل را نشان داد و به نظر می‌رسد که آنها مغلوب تدبیر رهبری جنبش حماس شدند.

حماس، یحیی السنوار را به عنوان جانشین شهید اسماعیل هنیه تعیین کرد. وی که ۶۲ سال سن دارد ریاست جنش حماس در نوار غزه را برعهده داشته است.

این تصمیم پس از شهادت شهید هنیه در ۱۰ مرداد صورت می‌گیرد که در عملیات کور و بزدلانه رژیم صهیونیستی در تهران به همراه محافظش به شهادت رسید.

رژیم صهیونیستی حذف السنوار را یکی از اهداف جنگ علیه غزه اعلام کرده اما تاکنون موفق به چنین کاری نشده است.

السنوار در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) از سوی یک دادگاه رژیم صهیونیستی به چهار بار زندان ابد به علاوه ۲۵ سال زندان محکوم شد اما در نهایت بعد از ۲۲ سال حبس در سال ۲۰۱۱ در معامله و مبادله زندانیان آزاد شد؛ وی از جمله رهبران حماس به شمار می‌رود که آمریکا نامش را در فهرست ادعایی افراد تحت تعقیب قرار داده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره