نماد آخرین خبر

پوتین: اوکراین دست به اقدام تحریک‌آمیز بزرگی زده است

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
 پوتین: اوکراین دست به اقدام تحریک‌آمیز بزرگی زده است

باشگاه خبرنگاران/ رئیس جمهور روسیه در واکنش به عملیات ناکام اخیر ارتش اوکراین برای نفوذ به خاک روسیه در منطقه «کورسک»، به کی‌یف هشدار داد.
 

مقام‌های روسیه روز سه‌شنبه از دفع نفوذ و حمله یک گروه «خرابکاری و تجسس» اوکراینی در مرز‌های روسیه خبر داده و جزئیاتی را درباره آن اعلام کردند.

«الکسی اسمیرنوف» فرماندار موقت منطقه کورسک گفت که نیرو‌های روس حمله مرزی یک گروه خرابکاری و تجسس اوکراینی را دفع کردند.


اسمیرنوف افزود که نظامیان کی‌یف تلاش کردند از منطقه «سومی» وارد روسیه شوند و در ناحیه‌های سودژانسکی و کورنیفسکی کورسک درگیری رخ داد.

وزارت دفاع روسیه نیز روز چهارشنبه و در بیانیه‌ای اعلام کرد اوکراین در حمله به کورسک در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۰ سرباز و ۵۰ عدد از تجهیزات خود را در این حمله از جمله هفت فروند تانک و هشت نفربر زرهی را از دست داده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که واحد‌های نظامی روسیه و واحد‌های مرزی سرویس امنیت فدرال این کشور به انهدام نیرو‌های مسلح اوکراین در مناطق مرزی کورسک ادامه می‌دهند و عملیات هنوز ادامه دارد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در واکنش به این عملیات، آن را «یک اقدام تحریک‌آمیز دیگر اوکراین در ابعاد گسترده» توصیف کرد و گفت کی‌یف در این عملیات دست به گلوله‌باران کور از جمله علیه اهداف غیرنظامی زد.

پوتین در یک نشست با مقام‌های دولت روسیه گفت: «رژیم کی‌یف یک اقدام تحریک‌آمیز دیگر در ابعاد گسترده را به اجرا گذاشت. اوکراین با به کارگیری انواع مختلف تسلیحات دست به گلوله‌باران کور زده و موشک‌هایش را به سمت ساختمان‌های غیرنظامی و مسکونی و آمبولانس‌ها شلیک می‌کند.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره