نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

اعتراف بایدن به کناره‌گیری اجباری از رقابت‌های انتخاباتی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اعتراف بایدن به کناره‌گیری اجباری از رقابت‌های انتخاباتی

ایسنا/ رئیس‌جمهور آمریکا گفت تحت فشار هم حزبی‌های دموکرات‌ خود از مبارزات انتخابات ۲۰۲۴ کناره‌گیری کرده است، زیرا او را متقاعد کردند که ماندن در این رقابت به آنها آسیب خواهد زد.

جو بایدن که ماه گذشته (میلادی) پس از انتقادات فراوان نسبت به وضعیت سلامت جسمی و ذهنی او از نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر انصراف داد، سرانجام اعتراف کرد که تحت فشار دموکرات‌ها این تصمیم را گرفت.

بایدن در ادامه گفت هم حزبی‌هایش او را متقاعد کردند که تلایش‌هایش برای ماندن در کاخ سفید به دموکرات‌ها آسیب خواهد زد. او سپس نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا را به‌عنوان چهره‌ای کلیدی معرفی کرد که بر تصمیمش برای انصراف تأثیر گذاشت.

بایدن کارزار انتخابی خود را در اواخر ژوئیه، تقریبا یک ماه پس از مناظره تلویزیونی‌اش با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در این انتخابات به حالت تعلیق درآورد. در هفته‌های بین این مناظره و کناره‌گیری، کارشناسان لیبرال، قانون‌گذاران دموکرات و کمک‌کنندگان مالی احزاب از بایدن خواسته بودند که به مبارزات انتخاباتی خود پایان دهد، زیرا نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که وی که اکنون ۸۱ سال دارد، موقعیت خود را در برابر ترامپ از دست داده است.

بایدن روز یک‌شنبه در اولین مصاحبه خود پس از پایان کارزار انتخاباتی‌اش به شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت: نظرسنجی‌هایی که ما انجام داده بودیم، نشان می‌داد که این یک رقابت تنگاتنگ در جریان بود، این یک مبارزه بود و اتفاقی که افتاد، این بود که تعدادی از همکاران دموکرات من در مجلس و سنا فکر می‌کردند که من با ماندن در این رقابت به آنها صدمه خواهم زد.

بنابر گزارش شبکه راشاتودی، موضع‌گیری پلوسی دریچه‌ای را به روی تعداد زیادی دموکرات با نفوذ باز کرد تا خواستار کناره‌گیری بایدن شوند. در میان این افراد نام باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا هم به چشم می‌خورد. به گزارش رسانه‌های آمریکایی، اوباما در آن زمان به مردم گفت که طبق نظرسنجی‌ها نگران است که بایدن از پیروزی دور شود و مسیر انتخاباتی دونالد ترامپ در حال گسترش است و کمک‌کنندگان مالی در حال رها کردن رئیس جمهور (بایدن) هستند.

روزنامه واشنگتن پست سپس مدعی شد که پلوسی همراه با چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، پیام اوباما را به بایدن منتقل کرده است.

با این حال، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا هر گونه تلاشی برای کناره‌گیری بایدن را رد می‌کند. او به تازگی در گفت‌وگو با خبرنگاران از بیان اینکه آیا مستقیماً از بایدن خواسته است که مبارزات انتخاباتی خود را به حالت تعلیق درآورد، خودداری کرد اما گفت که احساس می‌کند رئیس‌جمهور «کارزاری در مسیر پیروزی نداشته است».

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره