نماد آخرین خبر

اظهار امیدواری «سید مقتدی صدر» به آتش‌بس فوری و غیرمشروط در غزه

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
 اظهار امیدواری «سید مقتدی صدر» به آتش‌بس فوری و غیرمشروط در غزه

باشگاه خبرنگاران/ رهبر جریان ملی شیعی عراق اظهار امیدواری کرد که توافق فوری و غیر مشروطی برای آتش بس در نوار غزه حاصل شود.
خبرگزاری ملی عراق گزارش داد، «سید مقتدا صدر» در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) در این باره نوشت: سه کشور اروپایی بیانیه‌ای را صادر و در آن از برقراری آتش بس در نوار غزه حمایت کرده‌اند و خواستار صلح و جلوگیری از تنش در منطقه شده‌اند. این در حالی است که بیانیه مذکور، اقدامی گمراه کننده، دروغ و مغالطه است.

سید مقتدا صدر افزود: شایسته است که آنها به حمایتشان از رژیم صهیونیستی و تروریستی اسرائیل از طریق ارسال نامحدود سلاح، کمک مالی و معنوی به این رژیم پایان دهند و روند ضربه زدن به حامیان مساله فلسطین و کسانی را که با غیر نظامیان فلسطین اعلام همدردی می‌کنند، متوقف کنند.

رهبر جریان ملی شیعیان عراق افزود: شایسته است این کشور‌ها به جای این بیانیه ضعیف و سست، مانند برخی دیگر از همتایان اروپایی‌شان، کشور مستقل فلسطین را به طور کامل به رسمیت بشناسند.


سید مقتدا صدر خاطرنشان کرد: این کشور‌ها باید حقایق پنهانی و مواضع سیاسی واقعی‌شان را علنی کنند نه اینکه در راستای منافع خود یا شیطان بزرگ آمریکا و انتخابات ریاست جمهوری آن کشور و همچنین به دست آوردن آرا در انتخابات ادعایی آن کشور اقدام کنند.

رهبر جریان ملی شیعیان عراق اظهار امیدواری کرد آتش بس فوری و غیر مشروط در غزه حاکم شود، زیرا عدم تحقق این امر، باعث سرآغاز پایان این مدعیان و افشای دروغ‌ها، دموکراسی و آزادی ساختگی شان خواهد شد که هیچ نتیجه‌ای جز سرکوب ملت‌ها و افزایش جرم و جنایت نداشته است.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به شهادت بیش از ۳۹ هزار نفر، زخمی شدن بیش از ۹۱ هزار نفر، ناپدید شدن ۱۰ هزار نفر و نیز کوچ اجباری نزدیک به ۲ میلیون نفر از ساکنان این منطقه شده است.

علاوه بر این، ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

باوجود همه این جنایت ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از بیش از ۱۰ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره