نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

بورل: اتحادیه اروپا باید وزرای اسرائیل را تحریم کند

منبع
فارس
بروزرسانی
بورل: اتحادیه اروپا باید وزرای اسرائیل را تحریم کند

فارس/ جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا خواستار تحریم بن گویر، وزیر امنیت داخلی و اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی توسط اتحادیه اروپا شد.
گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته اذعان کرد که اتحادیه اروپا باید بن گویر و اسموتریچ، وزرای اسرائیل را به دلیل «تحریک‌کردن جنایت‌های جنگی» تحریم کند.وی در پستی در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس، اصرار وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به نتانیاهو برای قطع‌کردن ورود تمامی کمک‌ها و سوخت به غزه را محکوم کرد. وی با اشاره به صحبت‌های اخیر بن گویر، آن‌ها را «تحریک جنایات جنگی» توصیف و تصریح کرد که «تحریم باید در دستور کار ما در اتحادیه اروپا قرار بگیرد». بورل همچین اذعان کرد که اسرائیل باید در مذاکرات آتش‌بس از خود «حسن‌نیت» نشان دهد.روز گذشته بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل، در مصاحبه خود اذعان کرده بود که «به‌جای آتش‌بس و مذاکرات آتش‌بس برای آزادی گروگان‌ها، باید سوخت و کمک به مردم غزه را قطع کنیم تا آن‌ها را ظرف دو هفته به‌زانو در آوریم». وی در آخرین اظهارات خود، نتانیاهو را تهدید کرده است که در صورت‌پذیرش آتش‌بس، از کابینه استعفا خواهد داد.بورل، اظهارات اخیر اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی را نیز «اظهارات شوم» توصیف کرده است. وی تأکید کرده است که چنین اقداماتی باید مورد بررسی قرار بگیرند تا اگر جرمی اتفاق افتاده است، مجازات لازم صورت بگیرد.پیش از این، اسموتریچ اذعان کرده بود که باید به دو میلیون مردم غزه گرسنگی داد و با گرسنگی‌دادن به آنها و متوقف کردن کمک‌ها، گروگان‌ها را پس گرفت. او این کار را «قابل‌توجیه و اخلاقی» توصیف کرده بود.
در روزهای اخیر رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات ده ماه گذشته خود در غزه، مدرسه التابعین که پناهگاه آوارگان فلسطینی بود را هدف حمله قرار داد و بیش از ۱۰۰ انسان بی‌گناه و غیرنظامی را به شهادت رساند. تعداد بسیار زیادی نیز در این حادثه مجروح شدند.  باوجوداینکه اسرائیل در ظاهر، مذاکرات آتش‌بس را دنبال می‌کند؛ اما در عمل نه‌تنها دست از جنایت‌های بسیار زیاد خود برنداشته است؛ بلکه بر شدت آن‌ها افزوده است. تحلیلگران معتقدند که اسرائیل برای تحت‌فشار قراردادن هرچه بیشتر حماس به پذیرش آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها، حملات خود را تشدید کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره