نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

واکنش مادورو به درخواست بایدن برای برگزاری انتخابات مجدد

منبع
فارس
بروزرسانی
واکنش مادورو به درخواست بایدن برای برگزاری انتخابات مجدد

فارس/ رئیس جمهور ونزوئلا سیاستهای امپریالیستی و مداخله جویانه آمریکا را رد کرد و آن را تلاش واشنگتن برای تبدیل شدن به «شاخه اجرایی» کشورهای دیگر خواند.
 
نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در مصاحبه با تلویزیون ملی این کشور تاکید کرد که ایالات متحده سیاست مداخله در امور داخلی دیگر کشورها را دنبال می‌کند و تلاش می‌کند قوه مجریه ونزوئلا شود.

وی افزود، من قویا تلاشهای آمریکا برای تبدیل شدن به قوه اجرایی ونزوئلا یا هر کشور دیگری را رد می‌کنم.مادورو با اشاره به این موضوع اضافه کرد که واشنگتن سیاست امپریالیستی مداخله و موعظه برای پوشاندن مشکلات متعدد داخلی خود را دنبال می‌کند.

وی در واکنش به درخواست جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مجدد در ونزوئلا گفت، «درخواست بایدن نیم ساعت بعد توسط وزارت خارجه آمریکا رد شد؛ معلوم نیست چه کسی آمریکا را اداره می‌کند.»

۲۸ ژوئیه، انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا برگزار شد. بر اساس بولتن شورای ملی انتخابات که پس از شمارش ۸۰ درصد آرا منتشر شد، ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۹۲ رای دهنده یا ۵۱.۲ درصد از مادورو حمایت کردند.

رقیب او، ادموندو گونزالس از احزاب راست افراطی، ۴۴.۲ درصد به دست آورد. کورینا ماچادو، رهبر اپوزیسیون، نتایج انتخابات را به رسمیت نشناخت، اتهام تقلب در انتخابات را مطرح و گونزالس را برنده اعلام کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره