نماد آخرین خبر

وال استریت ژورنال: پیشروی اوکراین در خاک روسیه قماری پرخطر است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
وال استریت ژورنال: پیشروی اوکراین در خاک روسیه قماری پرخطر است

ایسنا/ در گزارشی با اشاره به روایت نظامیان اوکراینی از کمبود شدید مهمات و نیروی انسانی، عملیات‌های تهاجمی اخیر اوکراین برای پیشروی در خاک روسیه که با منتقل کردن نظامیان از نقاط مختلف خط مقدم انجام گرفته، اقدام پرخطری تلقی شده است که با توجه به برتری ارتش روسیه در شمار جنگ‌افزارها، مهمات و نیروی انسانی، ممکن است نظامیان اوکراینی را در جبهه‌ها در وضعیت بدتری قرار دهد.

به گزارش ایسنا، در گزارش یک رسانه آمریکایی با اشاره به عملیات ارتش اوکراین در کورسک روسیه که نوعی ابتکار عمل تاکتیکی برای کی‌یف طی یک سال گذشته تلقی شده، آمده است که اوکراین نظامیان و تجهیزات خود را از خط مقدم برای اجرای آن منتقل کرد و این قماری است که به دلیل کمبودها در نیروی انسانی، جنگ‌افزارها و مهمات کی‌یف در خط مقدم با خطر بدتر کردن شرایط همراه است.


در این گزارش که در روزنامه وال‌استریت ژورنال منتشر شده، آمده است: با یورش نظامیان اوکراین به منطقه کورسک روسیه در هفته گذشته، پنج نفر از گروهان تهاجمی روسیه با موتورسیکلت‌ها به سمت خط مقدم اوکراین در صد کیلومتری شرق رفتند.


۲ موتورسوار خلع سلاح شدند. یکی دیگر هم برگشت و فرار کرد. اما دو نفر دیگر در میان درخت‌ها پناه گرفتن تا منتظر تجدید قوا بمانند.


این یکی از تاکتیک‌هایی است که روسیه برای بهره‌مندی از مزیت تعداد بیشتر نیروهایش در دونتسک در شرق اوکراین به کار می‌گیرد. این منطقه به رغم  حمله اوکراین به روسیه، محل تشدید حملات ارتش روسیه بوده است و نظامیان خسته اوکراینی برای دفع آن‌ها در مضیقه قرار دارند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره