نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

سخنگوی حماس: هنوز هیچ سیگنال مثبتی از مذاکرات آتش‌بس دریافت نکردیم

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
سخنگوی حماس: هنوز هیچ سیگنال مثبتی از مذاکرات آتش‌بس دریافت نکردیم

باشگاه خبرنگاران/ اسامه حمدان سخنگوی حماس درباره وضعیت مذاکرات آتش بس در دوحه با الجزیره صحبت کرد.
 

اسامه حمدان گفت حماس که مستقیماً در مذاکرات شرکت نمی‌کند، هنوز تصویر روشنی از وضعیت مذاکرات ندارد، اما مقامات آن دلیلی ندارند که باور کنند اسرائیل سیگنال‌های مثبتی ارسال می‌کند.

حمدان گفت: «میانجی‌ها همچنان در مورد پر کردن شکاف‌ها صحبت می‌کنند، اما واضح است که طرف اسرائیلی در حال اضافه کردن شرایط بیشتری است و درباره موضوعات جدید صحبت می‌کند. من معتقدم که آنها تلاش می‌کنند روند مذاکره را تضعیف کنند.»


به گفته حمدان، اسرائیل احتمالا از کنترل امنیتی کریدور فیلادلفیای غزه عقب نشینی کند ولی حماس همچنان خواستار «خروج کامل» اسرائیل از نوار غزه است که قبلاً از میانجی‌گران تضمین‌هایی دریافت کرده بود.

حمدان گفت: اگر اسرائیل هر «سیگنال مثبت» را ارسال کند، حماس مایل به شرکت در مذاکرات خواهد بود، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

پیشتر، «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد: تلاش‌های میانجیگران در قطر، مصر و ایالات متحده آمریکا ادامه دارد. وی همچنین تاکید کرد که میانجی‌ها مصمم به ادامه تلاش‌های خود برای دستیابی به آتش‌بس در غزه، آزادی اسرای صهیونیست و ورود بیشترین میزان ممکن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره