نماد آخرین خبر

تعبیر زاخارووا از آمریکا: دیوانه‌ای که همه چیز را با ماشین چمن‌زنی نابود می‌کند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تعبیر زاخارووا از آمریکا: دیوانه‌ای که همه چیز را با ماشین چمن‌زنی نابود می‌کند

ایسنا/ «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، بسیاری از کشورها به دنبال عضویت در بریکس هستند زیرا از «تهاجمات پنهان و گاهی آشکار» آمریکا خسته شده‌اند و به دنبال اشکال جدیدی از همکاری هستند.

در اوایل این هفته مسکو اعلام کرد ترکیه رسما برای پیوستن به بریکس درخواست داده است و اولین کشور ناتو است که به دنبال عضویت در ائتلاف اقتصادی غیرغربی است. بیش از ۳۰ کشور تاکنون برای عضویت در این گروه درخواست داده‌اند که در حال حاضر ۱۰ کشور را شامل می‌شود، از جمله برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی.

زاخارووا در اظهار نظر به خبرگزاری تاس در مورد اینکه چرا کشورهای مختلف مایل به پیوستن به بریکس هستند، گفت: «جهان از حملات آمریکا خسته شده است و به شکل متفاوتی از روابط رای می‌دهد.»

آمریکا عین دیوانه‌های تبر به دست است

به گفته این دیپلمات روسی، ملت‌ها دوست دارند بر اساس اصول حقوق بین‌الملل به ایجاد روابط ادامه دهند، «اما از آنجایی که واشنگتن، مانند یک دیوانه از فیلم هالیوودی خودش، همه چیز را با ماشین چمن‌زنی، اره یا نوعی تبر نابود می‌کند، دنیا مجبور شد به دنبال اشکال جدیدی از تعامل باشد.»

او افزود: «این اشکال مانند بریکس هستند، اما ناتو نیستند.»

روز چهارشنبه، «یوری اوشاکوف» دستیار رئیس‌جمهور روسیه گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر درخواست رسمی ترکیه برای پیوستن به بریکس را تایید کرد و افزود که کشورهای عضو این گروه این پیشنهاد را بررسی خواهند کرد.

به گفته این مقام، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه هم دعوت مسکو برای شرکت در نشست بریکس ماه آینده در شهر کازان روسیه را پذیرفته است. روسیه در حال حاضر ریاست این سازمان را بر عهده دارد.

به گزارش راشا تودی، بریکس در سال ۲۰۰۶ توسط برزیل، روسیه، هند و چین تأسیس شد و آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۱ به آن ملحق شد. این گروه در سال جاری زمانی که مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عربی به عضویت کامل درآمدند، گسترش یافت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره