نماد آخرین خبر

ناتو به اقدام شبانه روسیه اعتراض کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ناتو به اقدام شبانه روسیه اعتراض کرد

ایسنا/ ناتو نقض شبانه حریم هوایی رومانی توسط روسیه را محکوم کرد و یکی از مقام‌های این ائتلاف آن را اقدامی «غیرمسئولانه» دانست.

معاون دبیرکل ائتلاف ناتو در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «این اقدامات از سوی روسیه غیرمسئولانه و به صورت بالقوه خطرناک است. همچنین هیچ اطلاعاتی مبنی بر حمله عمدی از سوی روسیه به ائتلاف وجود ندارد.»

این اقدام در حالی صورت گرفته که وزارت خارجه رومانی نقض حریم هوایی خود را که اوایل روز یکشنبه انجام شد، مورد اعتراض قرار داد و اعلام کرد که با ناتو درباره ماهیت این نقض حریم هوایی رایزنی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رومانی 2 جنگنده را در اطراف روستای «پریپراوا» در مرز اوکراین رصد کرد؛ جایی که این نقض احتمالی رخ داد و یک پهپاد سقوط کرد.

لتونی نیز روز یکشنبه اعلام کرد یک پهپاد روسی در خاکش سقوط کرده است.

«ادگارس رینکوویچ» رئیس‌جمهور لتونی در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: «پهپاد نظامی روسیه در شرق لتونی سقوط کرد. تحقیقات در حال انجام است. ما در تماس نزدیک با متحدان خود هستیم. تعداد چنین حوادثی در امتداد جناح شرقی ناتو در حال افزایش است و ما باید به طور جمعی به آنها رسیدگی کنیم.»

در این میان، «بایبا براز» وزیر امور خارجه لتونی گفت، «دیمیتری کاساتکین» کاردار روسیه در لتونی در پی گزارش‌هایی مبنی بر سقوط یک پهپاد روسی در شرق این کشور به وزارت خارجه لتونی دعوت شد.

وی در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: «کاردار روسیه به وزارت امور خارجه لتونی احضار شد، زیرا نیروهای مسلح لتونی در حال بررسی پهپاد سقوط کرده این کشور هستند. متحدان ما، رهبران ناتو و اتحادیه اروپا در مورد این پرونده مطلع شده‌اند.»

حادثه مشابهی در لیتوانی نیز گزارش شده است. به گفته وزیر امور خارجه لیتوانی، ظاهرا یک پهپاد روسی در شرق لیتوانی سقوط کرده است. با این حال، وی جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره