نماد آخرین خبر

سهم خودروهای برقی چین در اروپا

منبع
ايسنا
بروزرسانی
سهم خودروهای برقی چین در اروپا

ایسنا/ خودروهای برقی چین پیش از اعمال تعرفه ها، رکورد ۱۱ درصد سهم اروپا را تصاحب کردند.

برندهای چینی ۱۱ درصد از بازار خودروهای برقی اروپا را در ماه ژوئن به خود اختصاص دادند و این در حالی است که تولیدکنندگان برای شکست دادن تعرفه‌های سخت اتحادیه اروپا که در اوایل ماه جاری اجرایی شد، رقابت کردند.

خودروهای ثبت نام شده قبل از پنج جولای می‌توانند بدون عوارض اضافی برای خودروهای برقی وارداتی به مشتریان فروخته شوند.

آمارهای موسسه تحقیقاتی دیتافورس نشان می‌دهد که برندهای چینی بیش از ۲۳ هزار وسیله نقلیه الکتریکی باطری‌دار را در سراسر منطقه در طول ماه ثبت کرده‌اند که بیشترین میزان در تاریخ بوده است. جهش متوالی ۷۲ درصدی آنها از ماه مه دو برابر افزایش ثبت نام کلی خودروهای برقی اروپایی در ماه ژوئن بود. واردات ساخت چین از تولیدکنندگان غربی از جمله ولوو، بی‌ام‌و و تسلا نیز مشمول عوارض جدید است.

این که آیا افزایش حجم می‌تواند پایدار بماند یا خیر، در ماه‌های آینده با توجه به افزایش تعرفه‌های اتحادیه اروپا به دقت بررسی خواهد شد. هزینه‌های موقت اتحادیه اروپا مشمول هزینه ۳۸ درصدی اضافی برای سایک‌موتور می‌شود، در حالی که بی‌وای‌دی ۱۷ درصد اضافی پرداخت خواهد کرد.

خودروسازان در هر دو قاره عجله دارند تا تولید خودروهای برقی اروپایی را اضافه کنند، در حالی که تنش بین پکن و بروکسل در خطر تبدیل شدن به یک جنگ تجاری است.

یکی دیگر از محرک‌های بازار خودروهای برقی اروپا در ماه ژوئن، ارائه مشوق‌هایی در ایتالیا بود که به افزایش دو برابری فروش الکتریکی در این کشور نسبت به یک سال پیش کمک کرد.

دولت گفت که حدود ۲۰۰ میلیون یورو از یارانه‌های جدید خودروهای برقی در کمتر از ۹ ساعت تمام شد. این افزایش، ایتالیا را که در فروش خودروهای الکتریکی عقب مانده است، به ۶ بازار برتر منطقه‌ای تبدیل کرد که شامل کشورهای اتحادیه اروپا و بریتانیاست.

بر اساس گزارش بلومبرگ، به طور کلی، ژوئن پس از دسامبر ۲۰۲۲ و مارس ۲۰۲۳ و درست جلوتر از ژوئن ۲۰۲۳، با ۲۰۸ هزار و ۸۷۲ ثبت نام در سراسر منطقه، سومین ماه پرفروش‌ترین ماه برای حجم خودروهای برقی بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir