نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

نسخه EREV از اکسید اکسلانتیکس ES به زودی وارد بازار می شود

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
نسخه EREV از اکسید اکسلانتیکس ES به زودی وارد بازار می شود

آخرین خودرو/ سدان ES که اولین خودروی برند جدید اکسید اکسلانتیکس محسوب می‌شود، از سال ۲۰۲۳ تنها با پیشرانه تمام ‌برقی در بازار حضور دارد. اما به‌ زودی نسخه EREV یا همان هیبریدی مجهز به ژنراتور این خودرو نیز توسط گروه چری راهی بازار خواهد شد. پیش از عرضه رسمی، اطلاعات و مشخصات این نسخه در سایت وزارت صنعت و فناوری چین (MIIT) منتشر شده است.
 
ابعاد و وزن نسخه EREV
طبق انتظار ابعاد نسخه EREV با مدل برقی تفاوت خاصی ندارد. این نسخه نیز ۴۹۴۵ میلیمتر طول، ۱۹۷۸ میلیمتر عرض و ۱۴۶۷ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن ۳۰۰۰ میلی‌متر است. بر اساس اطلاعات موجود، وزن خالص این خودرو در دو نسخه و بین ۲۰۸۰ کیلوگرم و ۲۲۸۵ کیلوگرم متغیر خواهد بود. همچنین این سدان هیبریدی با رینگ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی نسخه EREV از اکسید اکسلانتیکس  ES
نسخه جدید ES از همان موتور SQRH4J15 که در سیستم هیبریدی Kunpeng Super Performance  چری به کار رفته، بهره می‌برد. این موتور ۱۱۵ کیلووات یا ۱۵۴ اسب بخار قدرت دارد. البته این موتور بنزینی فقط به عنوان مولد برق عمل می‌کند و چرخ‌ها را مستقیماً به حرکت در نمی‌آورد. نیروی اصلی توسط یک موتور الکتریکی تأمین می‌شود که جزئیات آن هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست. این خودرو از باتری‌ فسفات آهن لیتیوم بهره می‌برد و حداکثر سرعت آن به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

طراحی و امکانات ظاهری
از لحاظ طراحی، نسخه EREV از اکسید اکسلانتیکس ES بسیار شبیه به مدل تمام الکتریکی است. این سدان با طراحی آیرودینامیک و ضریب درگ ۰.۲۰۵، دارای چراغ‌های سرتاسری در جلو و عقب بوده و یک اسپویلر عقب برقی دارد. در نسخه‌های پرچمدار، یک ماژول لایدار برای ارائه قابلیت‌های رانندگی خودکار نصب می‌شود. نام این خودرو در بازار چین اکسید استر اES است و نسخه صادراتی با نام اکسید اکسلانتیکس ES به فروش می‌رسد.

زمان عرضه و قیمت
نسخه EREV اکسید اکسلانتیکس ES احتمالاً تا پایان سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه خواهد شد و قیمت آن در مقایسه با مدل تمام الکتریکی، اقتصادی‌تر خواهد بود. قیمت مدل‌های برقی این خودرو در حال حاضر بین ۱۹۵,۹۰۰ تا ۲۹۹,۹۰۰ یوان (تقریباً ۲۷,۶۱۰ تا ۴۲,۲۷۰ دلار) متغیر است. انتظار می‌رود نسخه صادراتی سال ۲۰۲۵ وارد بازارهای هدف شود. گزارش‌های اخیر حاکی از آن هستند که یک نسخه استیسن از اکسلانتیکس ES نیز در دست توسعه است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره