نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
خودرو

معرفی اروپایی جدید در مشهد؛ اشکودا کاروک چه مشخصاتی دارد؟

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
معرفی اروپایی جدید در مشهد؛ اشکودا کاروک چه مشخصاتی دارد؟

آخرین خودرو/ اشکودا کاروک محصول جدید شرکت پارس ساتر هوشمند است که در نمایشگاه خودروی مشهد به نمایش در آمده و قرار است به زودی در بازار ایران عرضه شود.

شرکت پارس ساتر هوشمند به عنوان زیرمجموعه ای از گروه صنعتی ایران روور،جزو معدود شرکت هایی بود که از همان ابتدای آزاد شدن واردات خودرو به سراغ عرضه خودرو های اروپایی رفت و تا کنون توانسته محصولاتی را از نشان اشکودا، وارد بازار ایران کند. این شرکت در ۲۴ امین دوره از نمایشگاه خودروی مشهد از اولین کراس اوور برند اشکودا که قرار است در ایران عرضه شود رونمایی کرده و در غرفه شرکت ایران روور آن را به نمایش گذاشته است. نام این کراس اوور کاروک است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ در بازار های جهانی عرضه شده و در سال ۲۰۲۱ نسخه فیس لیفت آن معرفی شده است.

در ادامه می خواهیم نگاهی مختصر به کراس اوور وارداتی شرکت پارس ساتر هوشمند داشته باشیم.

مشخصات فنی
اشکودا در بازار های جهانی با پیشرانه های مختلفی عرضه شده است اما نسخه ای که قرار است پا به بازار ایران بگذارد همانند اشکودا سوپرب مجهز به پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ با فناوری GDI است که می تواند نهایت قدرت ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۵۰ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل کند.

سیستم تعلیق کارشده در محور جلوی این خودرو از نوع مک فرسون بوده و در محور عقب اشکودا کاروک سیستم تعلیق توییست بیم دیده می شود.

طراحی کلی اروپایی جدید بازار ایران
به طور کلی اشکودا کاروک در بخش طراحی بیرونی، سبک طراحی خانواده اشکودا را دنبال می کند و می توان اصالت طراحی محصولات اشکودا را در این خودرو دید. از طرفی به لحاظ طراحی بدنه و پلتفرم، این خودرو اشتراکات زیادی با سئات آتکا داشته و به لحاظ ابعاد و اندازه بسیار به یکدیگر شباهت دارند.

اما در بخش طراحی داخل کابین می توان سبک طراحی نسبتا لوکس و دل نشین را مشاهده کرد. در واقع سبک طراحی داخل کابین وارداتی جدید برند اشکودا به نوعی منحصر به فرد بوده و به دلیل استفاده از متریال با کیفیت می توان احساس خوبی را از کابین اشکودا کاروک دریافت کرد.

امکانات ایمنی و رفاهی اشکودا کاروک
اشکودا کاروک به عنوان یک خودروی اروپایی وارداتی توانسته آپشن های ایمنی و رفاهی خوبی را ارائه دهد که از جمله آنها می توان به امکاناتی نظیر؛ ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سنسور TPMS، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، ESP، روکش چرمی صندلی ها، در صندوق عقب برقی، تنظیم برقی صندلی راننده، فرمان دی کات، کروز کنترل، سنسور باران، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، فناوری LED چراغ ها، ترمز پارک برقی، اتوهلد، هشدار خستگی راننده و… اشاره کرد.

بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد از روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه کار خود را آغاز کرده و تا روز شنبه ۳۱ شهریورماه ادامه می یابد. بازدید کنندگان می توانند از ساعت ۱۶ الی ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند. رسانه آخرین خودرو برای پوشش کامل خبری ۲۴ امین نمایشگاه خودروی مشهد در این نمایشگاه حضور دارد. منتظر گزارش های ما از این نمایشگاه باشید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir