logo

آیا کشتی‌گیران روسیه جواز حضور در المپیک را کسب کرده‌اند؟

منبع
فارس
بروزرسانی
آیا کشتی‌گیران روسیه جواز حضور در المپیک را کسب کرده‌اند؟

فارس/با فاصله کوتاهی که تا المپیک باقیمانده همچنان در خصوص حضور کشتی‌گیران روس ابهاماتی وجود دارد.
در حالی که مدت کوتاهی تا بازی‌های المپیک پاریس باقیمانده این سوال مطرح است که آیا کشتی‌گیران روس می‌توانند در این بازی‌ها شرکت کنند یا خیر؟
سایت تخصصی کشتی Flowrestling در گزارشی به این موضوع اشاره کرد و نوشت: یکی از پیامدهای جنگ روسیه و اوکراین این است که کمیته بین المللی المپیک (IOC) کمیته های المپیک روسیه و بلاروس را از جنبش المپیک بیرون انداخت. IOC بعداً مقرراتی را اضافه کرد که به ورزشکاران با پاسپورت روسی و بلاروسی اجازه می دهد تا به عنوان ورزشکاران بی طرف شرکت کنند. بنابراین پاسخ کوتاه به این سوال مطرح شده مثبت است.
بیشتر ورزشکاران روسی و بلاروسی در پاریس حضور خواهند داشت، اگرچه باید انتظار داشته باشید که تعداد کمتری از حد معمول را ببینید.کمیته بین‌المللی المپیک پیش از این اعلام کرده بود رشته‌های تیمی این 2 کشور اجازه حضور در المپیک را ندارند و ورزشکاران هم‌ نمی‌توانند در مراسم رژه افتتاحیه المپیک شرکت کنند.
همچنین رقابت آنها بدون پرچم و سرود ملی خواهد بود. تاکنون فقط 28 ورزشکار از بلاروس و 26 ورزشکار از روسیه برای شرکت در بازی‌های تابستانی 2024 در 10 رشته ورزشی مختلف سهمیه گرفته‌اند اما این امکان وجود دارد که در نهایت حدود دو برابر به تعداد ورزشکاران روسی اضافه شود.
کشتی گیران روسی و بلاروسی تاکنون بیش از هر ورزش دیگری به پاریس راه یافته اند. روسیه توانسته در کشتی آزاد سهمیه کامل را کسب کند.

* آیا عبدالرشید سعداله‌یف در المپیک پاریس شرکت می‌کند؟
در ادامه گزارش این سایت آمریکایی آمده است: متوجه شدید که سعداله‌یف دارنده دو مدال طلای المپیک و چهار قهرمانی جهان، در لیست رقبای مورد انتظار غایب است. دلیل آن این است که شواهدی به اتحادیه جهانی کشتی ارائه شد که نشان می‌داد سعداله‌یف فعالانه از جنگ روسیه در اوکراین حمایت می‌کرد، بنابراین او واجد شرایط شرکت در مسابقات انتخابی المپیک اروپا در آوریل 2024 نبود. از آنجایی که سعداله‌یف شرایط سخت صلاحیتی را که در آوریل توسط IOC تعیین شده بود برآورده نکرد، منطقی است که او اگر تا صبح روز 10 آگوست زمانی که مسابقات وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک مردان برگزار می‌شود، وزنه بزند، باز هم واجد شرایط نخواهد بود. با این حال ممکن است راه برای این کشتی‌گیر روس باز شود. 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره