نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

گزارش الریاضیه؛ لیست ۱۰ نفره بهترین‌ها با ۴ ایرانی

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
گزارش الریاضیه؛ لیست ۱۰ نفره بهترین‌ها با ۴ ایرانی

ورزش 3/روزنامه عربستانی مشهور الریاضیه گزارشی در مورد بهترین گلزنان مقدماتی جام جهانی در آسیا نوشت.
چهار نفر از ده گلزن برتر تاریخ رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا در حال حاضر با هم رقابت می‌کنند.
یکی از این چهار گلزن، وو لی چینی است؛ مهاجم کهنه‌کاری که خط دفاعی عربستان در بازی دوم مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی دیدار سرنوشت‌سازی در مقابل او دارد. این بازیکن 32 ساله در 38 بازی مقدماتی جام جهانی 20 گل به ثمر رسانده است. تلاش وو لی برای صعود به جام جهانی 2014، 2018 و 2022 بی‌نتیجه ماند و او این تلاش را مجدداً برای انتخابی جام جهانی 2026 به میزبانی ایالات متحده آمریکا، مکزیک و کانادا انجام خواهد داد. وو لی در رده هشتم لیست بهترین گلزنان مقدماتی جام جهانی قرار دارد.
این لیست را علی دایی، مهاجم بازنشسته ایرانی رهبری می‌کند که با 35 گل در 51 بازی در رتبه نخست است. پس از او کریم باقری، هافبک بازنشسته تیم ملی با 28 گل در 29 بازی در رده دوم قرار دارد.

دو نفر از ده گلزن برتر انتخابی جام جهانی در نسل فعلی تیم ملی ایران قرار دارند. سردار آزمون با 25 گل خود پس از دایی، باقری و کازویوشی میورا پدیده ژاپنی که از سال 2000 در مسابقات بین‌المللی غایب بوده در رده چهارم قرار دارد‌‌. همچنین مهدی طارمی با 21 گل هفتمین گلزن برتر است.

پیش از طارمی، نام سون هیونگ مین، مهاجم کره‌جنوبی و بازیکن سرشناس تاتنهام با 22 گل به چشم می‌خورد. سون در این جدول پس از علی مبخوت مهاجم اماراتی که 24 گل زده قرار دارد.
محمد السهلاوی که در مقدماتی جام جهانی 17 گل به ثمر رساند و از زمان حضور در جام جهانی 2018 در جمع عربستانی‌ها غایب بوده در رده پایانی این لیست قرار می‌گیرد. احمد خلیل، مهاجم کهنه‌کار اماراتی که دیگر در تیم ملی کشورش حضور ندارد نیز همانند سهلاوی 17 گله است.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید