logo

سونی خط تولید هدست PSVR 2 را متوقف می‌کند

منبع
سخت افزار
بروزرسانی
سونی خط تولید هدست PSVR 2 را متوقف می‌کند

سخت افزار/ به نظر می‌رسد میزان فروش هدست واقعیت مجازی PSVR 2 به اندازه کافی برای شرکت «سونی» (Sony) رضایت‌بخش نبوده است. این شرکت همچنین به دلیل عدم استقبال کاربران، می‌خواهد به‌زودی خط تولید این محصول را متوقف کند.

شرکت Sony دوران موفقیت‌آمیزی را با هدست واقعیت مجازی PSVR 2 تجربه نکرد. این هدست فروش قابل‌توجهی در بازار گیمینگ نداشت و به همین علت، «سونی» درخواست توقف تولید این محصول را صادر می‌کند. بازی‌های VR زیادی روی کنسول PS5 وجود دارند؛ اما به دلیل گران‌بودن پلتفرم PSVR 2، کاربران تمایلی به خرید آن‌ها ندارند.

بی‌توجهی سونی به هدست واقعیت مجازی PSVR 2؛ خبری از توسعه PSVR 3 نخواهد بود!
با این حال، هدست PSVR 2 در تاریخ 17 مرداد (7 آگوست) برای پلتفرم کامپیوترهای شخصی (PC) عرضه می‌شود. اما کاربران PC برای نصب و اجرای این هدست، باید آداپتور سازگار با قیمت 60 دلار نیز خریداری نمایند. خبرگزاری Android Central اعلام کرده است که «سونی» دیگر به هدست PSVR 2 و بازی‌های مبتنی بر واقعیت مجازی نیز اهمیت نمی‌دهد. این خبرگزاری همچنین افشا می‌کند که این شرکت بودجه تولید پروژه‌های VR را به شکل گسترده‌ای کاهش داده است.


یک منبع دیگر هم بیان می‌کند که «سونی» در حال حاضر تنها دو بازی VR برای کنسول PlayStation 5 در دست تولید دارد. در زمانی که بسیاری از شرکت‌های گیمینگ در عصر حاضر به مشکل خورده‌اند، تولید بازی‌های VR یک ریسک محسوب می‌شود. صنعت گیمینگ در سال جاری با تعدیل نیروی گسترده و توقف تولید بسیاری از بازی‌های دوست‌داشتنی همراه بود.

با این وجود، «پلی استیشن» همچنان به پشتیبانی از بازی‌های VR روی پلتفرم PC ادامه می‌دهد. این شاید آخرین فرصت برای هدست واقعیت مجازی «پی‌اس وی‌آر 2» باشد و به احتمال فراوان، «سونی» دیگر به سمت توسعه سومین هدست واقعیت مجازی نیز نخواهد رفت.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره