logo

آمریکا مدیران شرکت ارائه‌دهنده آنتی‌ویروس کسپرسکی را تحریم کرد

منبع
زوميت
بروزرسانی
آمریکا مدیران شرکت ارائه‌دهنده آنتی‌ویروس کسپرسکی را تحریم کرد

زومیت/ دولت ایالات‌ متحده به‌دلیل نگرانی‌ از ارتباط کسپرسکی با دولت و سازمان‌های نظامی روسیه، مدیران ارشد این شرکت را تحریم کرد.
 
دولت بایدن روز جمعه با اشاره به خطرات امنیت سایبری، یک روز پس‌ از اعلام برنامه‌هایش برای ممنوعیت فروش نرم‌افزار آنتی‌ویروس شرکت روسی کسپرسکی، ۱۲ نفر از مدیران ارشد آن را در آزمایشگاه AO Kaspersky تحریم کرد. به‌ گزارش رویترز، مدیر ارشد توسعه‌ی کسب‌و‌کار، مدیر ارشد عملیات، مدیر حقوقی، رئیس ارتباطات شرکتی و سایر مقامات ارشد این شرکت روسی در فهرست تحریم قرار دارند.

تحریم‌های آمریکا علیه مدیران ارشد کسپرسکی نشان از تلاش دولت بایدن برای ازبین‌بردن خطرات ناشی از حملات سایبری روسیه ازطریق آنتی‌ویروس مذکور دارد. پیش‌ از این، وزارت بازرگانی ایالات‌ متحده دو واحد روسی کسپرسکی را به بهانه‌ی همکاری با سازمان اطلاعات نظامی روسیه، در فهرست محدودیت‌های تجاری قرار داده بود.

اعمال تحریم‌ها علیه مدیران کسپرسکی با ممنوعیت بی‌سابقه‌ی فروش، توزیع مجدد و به‌روزرسانی نرم‌افزارهای این شرکت امنیتی در ایالات‌ متحده از تاریخ ۲۹ سپتامبر (۸ مهر ۱۴۰۳) آغاز خواهد شد.

مقامات آمریکایی با اشاره به نفوذ روسیه بر کسپرسکی، دسترسی ویژه‌ی این نرم‌افزار به سیستم‌های رایانه‌ای که می‌تواند امکان سرقت اطلاعات حساس از کامپیوترهای آمریکایی را فراهم کند و همچنین توانایی نصب بدافزار و ارائه‌ندادن به‌روزرسانی‌های مهم، اعلام کردند این آنتی‌ویروس خطراتی جدی به‌همراه دارد.

تحریم‌های اعمال‌شده علیه مدیران کسپرسکی، شرکت‌ها و شهروندان آمریکایی را از معامله یا انجام تراکنش‌های مالی با این افراد منع و دارایی‌های آن‌ها را در ایالات‌ متحده مسدود می‌کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره