logo

والو پشتیبانی از بازی‌های قدیمی خود را روی مک متوقف کرد

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی
والو پشتیبانی از بازی‌های قدیمی خود را روی مک متوقف کرد

مجله دیجی کالا/ وقتی بحث از گیمینگ می‌شود، کمتر کسی به سیستم مک و اپل توجه می‌کند. بحث اصلی اینجاست که سیستم‌های مک بوک برای چندین سال است که برای کارهای روزمره و طراحی بهینه شده ولی هرگز برای گیمینگ مناسب نبودند. این موضوع همچنان هم وجود داشته و پلتفرم ویندوز در زمینه گیمینگ برتری خاصی نسبت به رقیب اصلی خود دارد.

یکی از نکات جالب شرکت ولو (Valve) است که عملکرد خاصی روی پلتفرم مک دارد. به این شکل که فروشگاه استیم به صورت رسمی روی پلتفرم مک وجود دارد و بازی‌های خوبی هم برای این سیستم دارد. حتی بسیاری از بازی‌های خود شرکت ولو نیز برای پلتفرم مک بهینه شده و برای مثال بازی کانتر استرایک ۲ (Counter Strike 2) برای این پلتفرم هم وجود دارد.

چندی پیش شرکت ولو یک به روزرسانی برای فروشگاه استیم منتشر کرد و در آن پشتیبانی از عناوین قدیمی ولو روی پلتفرم مک متوقف شد. برای مثال بازی‌های پرتال (Portal) یا تیم فورترس ۲ (Team Fortress 2) دیگر روی مک پشتیبانی نشده و قابل اجرا روی دستگاه‌های اپل نیستند. از بازی‌های دیگر می‌توان به هف لایف ۲ (Half Life 2) و لفت ۴ دد ۲ (Left 4 Dead 2) اشاره کرد.

نکته اینجاست که عدم پشتیبانی تا همینجا بوده و بازی‌های جدیدتر مثل دوتا ۲ (Dota 2) همچنان روی مک قابل اجرا هستند. همینطور اینکه سیستم‌های مک جدید با وجود معماری متفاوت، عملکرد خوبی در اجرای این عناوین داشته و نرخ فریم خوبی را به کاربران ارائه می‌دهند. البته لازم به ذکر است که اپل در این چند سال اخیر چندین ابزار مختلف را برای بهینه‌سازی تجربه بازی روی مک عرضه کرده است.

نکته جالب اینجاست که این عدم پشتیبانی در هیچ کدام از اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی استیم اعلام نشده است. دقیقاً برعکس این موضوع در مورد بازی گلوبال آفنسیو (Global Offensive) است که سال گذشته پس از عرضه کانتر استرایک ۲، شرکت ولو اعلام کرد پشتیبانی از آن را در پلتفرم مک متوقف خواهد کرد. نکته جالب اینجاست که گلوبال آفنسیو همچنان پشتیبانی شده ولی بازی‌های دیگر از این سیستم خارج شدند.

چندی پیش شرکت اپل از یک ابزار جدید برای ساخت و انتقال بازی روی مک رونمایی کرد. این ابزار جدید به سازندگان بازی اجازه می‌دهد تا عناوین بهینه‌تری را برای پلتفرم مک عرضه کرده و نهایت قدرت این دستگاه‌ها در بازی‌های خود استفاده کنند. حال امکان دارد که ولو تصمیم گرفته باشد تا این بازی‌های قدیمی و محبوب خود را با ابزار جدید اپل دوباره عرضه کند ولی در حال حاضر این بازی‌ها قابل تجربه روی پلتفرم مک و اپل نیستند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره