logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

آپدیت One UI 7 سامسونگ یک ویژگی مهم امنیتی را باز می‌گرداند

منبع
ترنجي
بروزرسانی
آپدیت One UI 7 سامسونگ یک ویژگی مهم امنیتی را باز می‌گرداند

ترنجی/ آپدیت بزرگ بعدی سامسونگ برمبنای اندروید ۱۵ خواهد بود و با نام One UI 7 عرضه می‌شود. علاوه بر تمرکز ویژه این برند روی هوش مصنوعی در این به‌روزرسانی، گویا یک تغییر مهم دیگر هم در آن رخ خواهد داد. به تازگی گزارش شده که آپدیت One UI 7 سامسونگ یک ویژگی مهم امنیتی را باز می‌گرداند.

آپدیت One UI 7 سامسونگ
رابط کاربری One UI سامسونگ از جمله پرویژگی‌ترین رابط کاربری‌های دنیای اندروید محسوب می‌شود. این رابط کاربری دارای تدابیر حفاظت حریم خصوصی و امنیتی خوبی است.

بخشی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

۱- Auto Blocker
۲- Samsung Pass
۳- Secure Folder
۴- Private Share

با این حال، یک ویژگی امنیتی ساده در One UI وجود ندارد که احتمالا می‌توان آن را با به‌روزرسانی One UI 7.0 تجربه کرد. آنطور که گزارش شده، آپدیت One UI 7.0 می تواند ویژگی App Lock را به گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ بیاورد.

ویژگی App Lock در حال حاضر در رابط کاربری One UI سامسونگ برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های آن وجود ندارد. با این حال، این شرکت کره‌ای می‌تواند کمبود مذکور را با ارائه ویژگی App Lock در به روز رسانی One UI 7.0 برطرف کند.

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، به نظر می‌رسد گزینه جدیدی به نام “قفل برنامه” یا “App Lock” وجود دارد که زیر ویژگی Dual Messenger در بخش ویژگی‌های پیشرفته تنظیمات لیست شده است. در حال حاضر و در One UI 6.1 چنین قابلیتی وجود ندارد.

در حال حاضر اگر گوشی سامسونگ دارید، می‌توانید برنامه‌ها، فایل‌ها و یا عکس و فیلم‌های حساس خود را در پوشه امن (Secure Folder) پنهان کنید. البته برای نرم افزارها باید آن را به طور کامل مجددا راه‌اندازی کنید و نمونه جدیدی از آن برنامه را نصب کنید.

اگر می‌خواهید یک برنامه را به راحتی قفل کنید و حوصله مسیرهای پیچ‌درپیچ ندارید، ویژگی App Lock آپدیت One UI 7.0 می‌تواند برای شما جذاب باشد. البته مشخص نیست که برای آن باید تا آپدیت One UI 7.0 صبر کرد یا شاید در آپدیت‌های بعدی One UI 6.1 عرضه شود.

در آپدیت iOS 18 اپل ویژگی قفل کردن نرم افزارها را بسیار ساده نموده و به نظر می‌رسد این تصمیم سامسونگ در پاسخ به کمبود خودش در این زمینه باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این ویژگی می‌تواند مفید باشد؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره