logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

عملکرد شگفت‌انگیز هوش مصنوعی Sora در تولید ویدیوهای تبلیغاتی را ببینید

منبع
زوميت
بروزرسانی

زومیت/ مالک Toys “R” Us با استفاده از مدل Sora شرکت OpenAI، ویدیوی تبلیغاتی جذابی برای برند خود ساخته است که قدرت این هوش مصنوعی را نشان می‌دهد.
 
پیش‌از اینکه Toys “R” Us، برند معروف حوزه‌ی اسباب‌بازی، به‌دلایل مختلف به‌سمت نابودی کشیده شود، طرفداران بسیار زیادی داشت. این شرکت اکنون ویدیوی جدیدی به‌اشتراک گذاشته است که گفته می‌شود اولین فیلم تبلیغاتی ساخته‌شده با هوش مصنوعی به‌شمار می‌رود. این ویدیو با استفاده از هوش مصنوعی سورا (Sora) شرکت OpenAI تولید شده است.

سورا در ماه فوریه با تولید ویدیوهای فوق‌العاده واقع‌گرایانه که با هوش مصنوعی ساخته شده بودند، همه را شگفت‌زده کرد. این شگفتی زمانی دوچندان شد که مدیر ارشد تکنولوژی OpenAI، از افشای منبع داده‌های آموزشی ابزار مذکور، خودداری کرد.

باوجود اینکه گفته می‌شود OpenAI فناوری ساخت ویدیو با هوش مصنوعی را به هالیوود پیشنهاد داده است، اما یکی از اولین سازمان‌هایی که به‌طور علنی از آن استقبال کرد، شرکت مدیریت برند WHP Global بود. این شرکت درحال‌حاضر مجوز برند Toys “R” Us را به فروشگاه‌هایی مانند Macy’s واگذار کرده است و همچنین قصد دارد فروشگاه‌های بزرگ‌تری تحت نام مذکور راه‌اندازی کند. همه‌ی شعبه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای Macy’s‌ اکنون بخش اسباب‌بازی دارند، اما این بخش‌ها معمولاً فقط از چند راهرو با تعداد محدودی اسباب‌بازی تشکیل شده‌اند و دیگر خبری از انبارهای عظیم اسباب‌بازی‌ Toys “R” Us نیست.

باید اشاره کنیم بیانیه‌ی مطبوعاتی WHP Global ادعایی مبنی‌بر ساخت کامل این ویدیوی تبلیغاتی با هوش مصنوعی Sora ندارد. به گفته‌ی نیک کلوروف، کارگردان ویدیو، آژانس Native Foreign به‌عنوان سازنده‌ی آگهی Toys "R" Us از حدود دوازده نفر برای تکمیل فرایند تولید و همچنین جلوه‌های ویژه‌ی تصویری (VFX) استفاده کرده است. طبق گفته‌ی کلوروف، حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد از کار با Sora انجام شده است.

ساخت ویدیوی تبلیغاتی بسیار واقع‌گرایانه و جذاب مثل آنچه برای Toys “R” Us تولید شد، نشان‌دهنده‌ی قدرت بسیار بالای مدل هوش مصنوعی Sora در تولید ویدیو است. نکته‌ی مهم این است که سورا هنوز درحال برداشتن گام‌های اولیه در این مسیر است و تصور پیشرفت‌های ابزار مذکور در آینده واقعاً هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر