نماد آخرین خبر

هوش مصنوعی جدید GPT-4o Mini روزانه بیش‌از ۲۰۰ میلیارد توکن پردازش می‌کند!

منبع
زوميت
بروزرسانی
هوش مصنوعی جدید GPT-4o Mini روزانه بیش‌از ۲۰۰ میلیارد توکن پردازش می‌کند!

زومیت/ طبق اعلام مدیرعامل OpenAI، مدل هوش مصنوعی GPT-4o mini از مرز پردازش روزانه ۲۰۰ میلیارد توکن عبور کرده است.
 

شرکت هوش مصنوعی OpenAI، مدتی قبل مدل کوچک اما بسیار توانمند خود را با نام GPT-4o mini برای عموم کاربران منتشر کرد. این مدل از حداکثر ۱۲۸ هزار توکن برای درک زمینه‌ی گفت‌وگو و خروجی ۱۶ هزار توکن پشتیبانی می‌کند.

طبق اعلام سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، مدل هوش مصنوعی GPT-4o mini از مرز پردازش روزانه ۲۰۰ میلیارد توکن عبور کرده است. البته برخی کاربران اشاره می‌کنند این مدل برای پردازش تصاویر به ۲۰ برابر توکن بیشتر درمقایسه‌با پردازش متن نیاز دارد.


GPT-4o mini به‌لطف قیمت مناسب و سرعت بالا، برای سناریوهایی که نیازمند فراخوانی‌های مکرر مدل، مدیریت حجم بالای زمینه‌ی گفت‌وگو یا برقراری تعامل متنی لحظه‌ای هستند، گزینه‌ای ایدئال محسوب می‌شود. ازجمله این سناریوها می‌توان به رابط برنامه‌نویسی (API)، تحلیل جامع پایگاه کد و چت‌بات‌های پشتیبانی مشتری مبتنی‌بر هوش مصنوعی اشاره کرد.

طبق ادعای OpenAI، درحال‌حاضر API مدل GPT-4o mini از متن و دید کامپیوتری پشتیبانی می‌کند و در آینده از ورودی و خروجی‌های متن، تصویر، ویدیو و صوت نیز پشتیبانی خواهد کرد.

OpenAI هنگام انتشار GPT-4o mini اعلام کرد این مدل در چند بنچمارک، عملکرد بهتری نسبت‌به رقبای خود دارد. GPT-4o Mini با کسب امتیاز ۸۲ درصد در MMLU، امتیاز ۸۷ درصد در MGSM و ۸۷٫۲ درصد در HumanEval، از رقبایی مانند Gemini Flash گوگل و Claude Haiku آنتروپیک عملکرد بهتری ارائه می‌دهد.

مدل GPT-4o Mini در سرویس‌های رایگان، پلاس و تیمی ChatGPT، جایگزین GPT-3.5 شده است. NeMo، مدل کوچک‌تر دیگری از Mistral AI که انویدیا از آن حمایت می‌کند، با پشتیبانی از ۱۲۸ هزار توکن و امتیاز ۶۸ درصد در MMLU نیز توجه‌ها را به خود جلب کرده است و می‌تواند به رقیب شایسته‌ای برای GPT-4o mini تبدیل شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره