نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

آیفون ۱۷ با این قابلیت دوربین به آرزوی عاشقان عکاسی تبدیل خواهد شد

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی
آیفون ۱۷ با این قابلیت دوربین به آرزوی عاشقان عکاسی تبدیل خواهد شد

گجت نیوز/ اطلاعات جدید از حضور یک قابلیت جدید در دوربین آیفون 17 – iPhone 17 اپل خبر داده‌اند که می‌تواند عکاسی با این گوشی را متحول کند.
 
با وجود این که حدودا دو ماه تا رونمایی رسمی سری آیفون ۱۶ اپل باقی مانده، پرچمداران سال ۲۰۲۵ این کمپانی بیشترین حجم توجهات را به خود اختصاص داده‌اند. یکی از مهم‌ترین زمینه‌های پیشرفت آیفون ۱۷ نسبت به نسل ۲۰۲۴ قابلیت‌های دوربین آن است که هر روز شایعات و اخبار جدیدی در خصوص آن منتشر می‌شود.

جدیدترین گزارش‌های موجود در خصوص نسل آینده آیفون‌های اپل به حضور یک دوربین با دیافراگم متغیر در این سری گوشی‌ها اشاره دارد. این دوربین‌ها البته فناوری چندان پیشرفته و جدیدی به شمار نمی‌روند؛ اما آیفون‌داران برای نخستین بار قادر به تجربه آن‌ها خواهند بود. این مساله می‌تواند خبر بسیار خوبی برای عاشقان عکاسی با iPhone باشد.

دوربین با دیافراگم متغیر؛ برگ برنده آیفون ۱۷ در بخش عکسبرداری
دیافراگم متغیر در یک دوربین به معنی آن است که میزان گشودگی دهانه بر اساس فاصله کانونی تنظیم می‌شود. به این ترتیب میزان ورودی لنز دوربین بر اساس میزان زوم روی تصاویر تغییر می‌کند و امکان استفاده از آن در شرایط مختلف عکاسی فراهم می‌شود. در حال حاضر پرچمداران قدرتمندی مثل شیائومی ۱۴ اولترا و هواوی میت ۶۰ پرو از این قابلیت برخوردار هستند؛ اما این فناوری هنوز به‌طور گسترده به صنعت گوشی‌های موبایل وارد نشده است.



به این ترتیب اپل قادر خواهد بود با بهره‌گیری از این فناوری جذاب، دوربین آیفون ۱۷ خود را متحول کرده و کاربری گسترده‌تری به آن ببخشد. البته آن‌طور که کمپانی کانن اشاره کرده، دیافراگم متغیر با وجود این که تنوع و کاربری گسترده‌تری به دوربین می‌بخشد، کنترل عکاس روی اکسپوژر را کاهش داده و باعث افت کیفیت در نور کم یا برخی شرایط دیگر خواهد شد. بنابراین کوپرتینویی‌ها برای استفاده از این فناوری باید بر این چالش‌ها غلبه کنند.

بد نیست بدانید که در ماه‌های گذشته اخبار فراوانی در خصوص ماژول خانواده پرچمدار آیفون ۱۷ به گوش رسیده است. برای مثال، مینگ چی کو، تحلیلگر سرشناس حوزه دستگاه‌های اپل مدتی پیش از تجهیز این پرچمداران به ماژول دوربین چهارتایی در پشت خبر داده بود. از سوی دیگر برخی تحلیلگران دیگر نیز از حضور مدلی باریک و جذاب از این گوشی به نام آیفون ۱۷ اسلیم خبر داده‌اند که ضخامتی هم‌اندازه آیپد پرو 2024 داشته و به صفحه نمایشی 6.65 اینچی LTPO مجهز خواهد بود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره