نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

گوگل پیکسل‌های جدید را عرضه کرد

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
گوگل پیکسل‌های جدید را عرضه کرد

آخرین خبر/ گوگل به تازگی از پیکسل 9 رونمایی کرده است. این گوشی دارای پردازنده تنسور G4 و دوربین دوگانه 50 مگاپیکسلی اصلی و 48 مگاپیکسلی اولتراواید است. گوشی جدید پیکسل 9 با قیمت پایه 799 دلار عرضه خواهد شد.

پیکسل 9 دارای صفحه‌نمایش Actua با اندازه 6.3 اینچی است. این پنل توسط گوریلا گلس وکتوس 2 محافظت می‌شود؛ پنل پشتی نیز از این محافظ شیشه‌ای بهره می‌برد. سری Actua یک پنل جدید است که ابتدا در پیکسل 8 معرفی شد.

گوشی جدید پیکسل 9 به تراشه تنسور G4 مجهز است که با 12 گیگابایت رم همراه می‌شود که آن را برای انجام کارهای مختلف هوش مصنوعی روی دستگاه توانمندتر می‌کند.

این گوشی به یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی و یک لنز اولتراواید 48 مگاپیکسلی مجهز شده است. لنز اصلی 50 مگاپیکسلی زوم اپتیکال 8 برابری نیز دارد؛ درحالی که لنز 48 مگاپیکسلی دارای حالت ماکرو بهبودیافته برای ثبت عکس‌های نزدیک است. دوربین جلویی نیز 10.5 مگاپیکسلی است و از فوکوس خودکار بهره می‌برد.

پیکسل 9 با اندروید 14 عرضه می‌شود، اگرچه جز اولین گوشی‌هایی خواهد بود که اندروید 15 را دریافت خواهد کرد.

یکی از ویژگی‌های هیجان‌انگیز این گوشی اضافه‌شدن تماس اضطراری از طریق ماهواره است.

پیکسل 9 پرو فولد
پیکسل 9 پرو فولد در بیرون نمایشگری 6.3 اینچی دارد که تقریباً شبیه نمایشگر دیگر مدل‌های پایه پیکسل 9 با نسبت تصویر 20:9 است. نمایشگر داخلی هم تغییر کرده و اکنون صفحه نمایشی دارد که بیشتر شبیه یک مربع است. این پنل 8 اینچی روشنایی بسیار بیشتری دارد و حالا به 2700 نیت می‌رسد. گفتنی است که نمایشگر بیرونی هم از نظر روشنایی در سطح مشابهی قرار دارد.

گوگل بدنه پیکسل ۹ پرو فولد را هم با پرداختی جلادار بر روی آلومینیوم به‌روز کرده و از یک لولای بهتر بهره برده است. این لولای جدید در حالت باز تخت می‌شود و وزن کل دستگاه را به 257 گرم می‌رساند.

در زیر پوسته پیکسل 9 پرو فولد تراشه تنسور G4 اختصاصی گوگل وجود دارد که با 16 گیگابایت رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود. گوگل می‌گوید این گوشی شارژدهی باتری بیش از 24 ساعته دارد.
 
از دیگر ویژگی‌های Pixel 9 Pro Fold می‌توانیم به قابلیت برقراری ارتباط اضطراری با ماهواره، تراشه امنیتی Titan M2 و Google VPN رایگان اشاره کنیم. این دستگاه همچنین به‌صورت پیش‌فرض با اندروید 14 به بازار می‌آید و تا 7 سال به‌روزرسانی‌های بزرگ اندروید را دریافت می‌کند. پیکسل جدید گوگل به قابلیت‌های هوش مصنوعی جمینای و Pixel Screenshots هم دسترسی دارد.
 
این گوشی از یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی به‌همراه یک دوربین فوق‌عریض 10.5 مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتوی 10.8 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 5 برابری استفاده می‌کند. بر روی نمایشگر بیرونی و داخلی هم دو دوربین 10 مگاپیکسلی برای گرفتن عکس‌های سلفی تعبیه شده است.

پیکسل 9 پرو فولد در دو رنگ سفید (Porcelain) و سیاه (Obsidian) با قیمت پایه 1799 دلار برای مدل 256 گیگابایتی از 14 شهریور به بازار می‌آید.

پیکسل 9 پرو و 9 پرو XL

گوگل در رویداد امروز خود از گوشی‌های پیکسل 9 پرو و پرو XL رونمایی کرد. این دو دستگاه اساساً شبیه به یکدیگر هستند و تفاوت‌های جزئی در آن‌ها وجود دارد، به‌عنوان مثال نسخه پرو XL دارای نمایشگر بزرگ‌تری است و به‌همین دلیل ظرفیت باتری بیشتری دارد.
 
برای اولین‌بار، گوشی‌های پرو پیکسل در دو اندازه ارائه شده‌اند. پیکسل 9 پرو دارای نمایشگر 6.3 اینچی و پرو XL دارای نمایشگر 6.8 اینچی است. پنل هر دو دستگاه Super Actual نام دارد و از نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز بهره می‌برد.

از نظر طراحی، سری پیکسل 9 دارای تغییرات ظریفی نسبت به پیکسل 9 است و گوگل در آن تمرکز ویژه‌ای روی قسمت دوربین داشته و نوار مربوط به دوربین‌ها تا حدی به‌روزشده و ساختاری براق و بادوام‌تر را به نمایش می‌گذارد.

در بخش مشخصات داخلی نیز هر دو دستگاه از پردازنده کاملاً جدید تنسور G4 بهره می‌برند که می‌تواند Gemini Nano را با عملکردی چندبعدی بر روی خود دستگاه اجرا کند، به این معنا که پیکسل 9 پرو با کمک هوش مصنوعی می‌تواند متن، تصاویر و صدا را درک کند. پردازنده دستگاه نیز با 16 گیگابایت رم و 128/256/512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه داخلی همراه شده است.

یکی از تغییرات پیکسل 9 پرو و پیکسل‌ 9 پرو XL به ظرفیت باتری آن‌ها مربوط می‌شود. نسخه پرو دارای باتری 4700 میلی‌آمپرساعتی است، در حالی که پیکسل‌ 9 پرو XL از باتری 5060 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد.

دو گوشی جدید پیکسل همچنین مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی را به کاربران ارائه می‌کنند. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به Gemini Live اشاره کرد که به شما اجازه می‌دهد مکالمات خود را با کمک یک دستیار صوتی پیشرفته انجام دهید. قابلیت دیگری با نام Pixel Studio برای ویرایش تصاویر نیز وجود دارد که به‌طور انحصاری برای سری پیکسل 9 ارائه شده است و از مدل Imagen3 پشتیبانی می‌کند.

نکته قابل‌توجه دیگر اینکه پیکسل‌ 9 پرو و پرو XL جزو اولین دستگاه‌هایی در ایالات متحده هستند که از همان ابتدا دارای قابلیت تماس اضطراری با ماهواره هستند.

از نظر نرم‌افزاری نیز این دو دستگاه از اندروید 14 پشتیبانی می‌کنند و گوگل وعده داده که 7 سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل را برای آن‌ها ارائه می‌کند.

در بخش دوربین‌ها نیز شاهد مشخصات یکسانی هستیم. پیکسل‌ 9 پرو و 9 پرو XL دارای سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور فوق‌عریض 48 مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی با امکان فیلمبرداری با زوم 20 برابری هستند. دوربین سلفی آن‌ها نیز یک سنسور 42 مگاپیکسلی است.

اپلیکیشن پیکسل استودیو

گوگل از اپلیکیشن مولد و ویرایش تصویر پیکسل استودیو رونمایی کرد که به‌طور آفلاین و با هوش مصنوعی روی گوشی‌های جدید پیکسل ۹ کار می‌کند.
 
اگرچه معرفی سری پیکسل ۹ گل سرسبد رویداد Made by Google امسال بود، این شرکت همچنین اپلیکیشن جدیدی به نام «پیکسل استودیو» را برای ایجاد تصاویر با هوش مصنوعی معرفی کرد. اپلیکیشن Pixel Studio از یک مدل زبانی با قابلیت پردازش محلی روی دستگاه برای تبدیل دستورات متنی به تصاویر و ویرایش آن‌ها استفاده می‌کند. برای مثال، به‌کمک ابزارهای ویرایشی این اپلیکیشن می‌توانید اشیاء را در داخل فریم جابه‌جا یا حذف کنید یا بسته‌به سلیقه، از سبک‌های هنری مختلف برای تولید تصویر استفاده کنید.

پیکسل استودیو از مدل اختصاصی گوگل به نام Imagen 3 استفاده می‌کند که همانند میدجرنی و سایر مدل‌های مولد تصویر، به فناوری یادگیری ماشین «diffusion» متکی است که دستورات متنی را به تصویر تبدیل می‌کند.

پیکسل بادز پرو 2 گوگل
گوگل درکنار معرفی سری پیکسل 9 و واچ 3 از هدفون‌های بی‌سیم پیکسل بادز پرو 2 رونمایی کرد. این هدفون‌ها که پس از دو سال از عرضه نسل اول به بازار آمده‌اند، با طراحی جدید و بهبودهای گسترده‌ای همراه هستند که بسیاری از مشکلات نسخه قبلی را برطرف می‌کنند. پیکسل بادز پرو 2 با چیپ پیشرفته  Tensor A1، طراحی کوچک‌تر و سبک‌تر و قابلیت‌های جدیدی همچون Gemini Live تجربه‌ای متفاوت از کیفیت صدا و کاهش نویز را به کاربران ارائه می‌دهد.

این هدفون‌ها با طراحی جدیدی که گوگل آن را «twist-to-adjust stabilizer» نامیده، به بازار عرضه شده‌اند. این طراحی شامل یک قطعه لاستیکی قوس‌دار ثابت است که با چرخاندن آن می‌توان هدفون را در جای خود قفل کرد و در جهت مخالف راحتی بیشتری را برای استفاده طولانی‌مدت فراهم می‌کند.

یکی از ویژگی‌های برجسته پیکسل بادز پرو 2 اندازه کوچک‌تر و وزن سبک‌تر آن‌ ‌است. وزن هر باد در این نسخه جدید 4.7 گرم است که نسبت به 6.2 گرم در نسخه اصلی، 24 درصد کاهش یافته است.

سیستم صوتی کامل این هدفون‌ها به صورت داخلی توسط گوگل توسعه داده شده و هر باد دارای یک درایور 11 میلی‌متری و چیپ Tensor A1 است که صدای ورودی را 90 برابر سریع‌تر از سرعت صوت پردازش می‌کند. به لطف این چیپست و فناوری Silent Seal 2.0، نویزهای محیطی دو برابر بیشتر از پیکسل بادز پرو حذف می‌شوند.

پیکسل بادز پرو 2 همچنان با سه میکروفون در هر باد و سنسور نزدیکی IR برای پخش/توقف خودکار صدا همراه است. همچنین با استفاده از فناوری Pixel Clear Calling و الگوریتم‌های پیشرفته‌تر، نویز در مکالمات به حداقل می‌رسد. عمر باتری در حالت ANC روشن، 8 ساعت است و کیس شارژ می‌تواند تا 30 ساعت انرژی مورد نیاز را فراهم کند. در حالت ANC خاموش، عمر باتری به 12 ساعت و با کیس شارژ به 48 ساعت می‌رسد.

این هدفون‌ها اکنون از بلوتوث 5.4 با پشتیبانی از LE Audio و Super Wideband بهره می‌برند و دارای استاندارد مقاومتی IP54 در برابر عرق و آب هستند که نسبت به نسخه قبلی بهبود یافته است. همچنین، کیس شارژ دارای استاندارد IPX4 است. از دیگر ویژگی‌های جدید می‌توان به Multipoint با سوئیچ صوتی و صدای فضایی اشاره کرد.

سرویس جمینای لایو

گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در فصل بهار از Gemini Live برای رقابت با حالت صوتی ChatGPT پرده برداشته بود. این شرکت حالا امشب ویژگی هیجان‌انگیز جمینای لایو را عرضه کرده است تا کاربران بتوانند مکالمات خود را به زبان طبیعی و سیال با این هوش مصنوعی انجام دهند.

سرویس جمینای لایو از امروز برای مشترکان Gemini Advanced در دسترس قرار گرفته است و عملکردی بسیار شبیه به Voice Mode در ChatGPT دارد. کاربر در این حالت می‌تواند بدون نیاز به تپ‌کردن روی هیچ دکمه‌ای، صحبت‌های هوش مصنوعی را قطع کند و حرف بزند.
 
گوگل می‌گوید مکالمه با جمینای لایو می‌تواند جریانی آزادانه داشته باشد. علاوه‌بر قطع‌کردن صحبت‌های هوش مصنوعی، می‌توانید یک مکالمه را موقتاً متوقف کنید و بعداً به آن برگردید. این سرویس همچنین می‌تواند در پس‌زمینه یا حتی زمانی که صفحه گوشی قفل است، کار کند.

اهالی مانتین ویو همچنین 10 صدای جدید در زبان انگلیسی را برای انتخاب در جمینای در اختیار کاربران اندروید قرار می‌دهند. این شرکت می‌گوید این قابلیت در آینده در دسترس کاربران iOS قرار خواهد گرفت و زبان‌های بیشتر نیز در هفته‌های آینده فعال می‌شوند.

یکی از برتری‌های احتمالی جمینای لایو نسبت به حالت صوتی ChatGPT حافظه بهتر است. چون معماری پشت مدل هوش مصنوعی مولد لایو، جمینای 1.5 پرو و فلش است، از پنجره زمینه‌ای (Context Window) بهره می‌برد که طولانی‌تر از سطح میانگین محسوب می‌شود، یعنی می‌تواند داده‌های بیشتری را دریافت و پردازش کند.

بااین‌همه، جمینای لایو فاقد ویژگی چندوجهی است که گوگل در I/O به آن اشاره کرده بود. این یعنی حالت صوتی جمینای نمی‌تواند از طریق تصویر یا ویدیو نسبت به ورودی‌ها واکنش نشان دهد.

پیکسل واچ ۳

گوگل از نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود در دو سایز مختلف رونمایی کرد؛ اولین ساعت دنیا با WearOS 5، برای رقابت با اپل و سامسونگ به میدان آمده است.
 
گوگل لحظاتی پیش در مراسم Made by Google 2024 از پیکسل واچ ۳ رونمایی کرد؛ ساعت جدید گوگل برای اولین بار در دو سایز ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری به بازار عرضه خواهد شد و اولین ساعتی خواهد بود که از WearOS 5 بهره می‌برد.

ساعت هوشمند گوگل به تراشه اسنپدراگون W5 مجهز است و در نسخه‌های ۴۱ و ۴۵ میلی‌متر از باتری ۳۱۰ و ۴۲۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر