نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

گوشی‌های پیکسل 9 پرو و پرو XL با اندروید 14 و تماس ماهواره‌ای معرفی شدند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
گوشی‌های پیکسل 9 پرو و پرو XL با اندروید 14 و تماس ماهواره‌ای معرفی شدند

دیجیاتو/ برای اولین‌بار، گوشی‌های پرو پیکسل در دو اندازه ارائه شده‌اند.

گوگل در رویداد امروز خود از گوشی‌های پیکسل 9 پرو و پرو XL رونمایی کرد. این دو دستگاه اساساً شبیه به یکدیگر هستند و تفاوت‌های جزئی در آن‌ها وجود دارد، به‌عنوان مثال نسخه پرو XL دارای نمایشگر بزرگ‌تری است و به‌همین دلیل ظرفیت باتری بیشتری دارد. در ادامه مشخصات این دو دستگاه را مرور می‌کنیم.

مشخصات پیکسل 9 پرو و 9 پرو XL

برای اولین‌بار، گوشی‌های پرو پیکسل در دو اندازه ارائه شده‌اند. پیکسل 9 پرو دارای نمایشگر 6.3 اینچی و پرو XL دارای نمایشگر 6.8 اینچی است. پنل هر دو دستگاه Super Actual نام دارد و از نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز بهره می‌برد.

از نظر طراحی، سری پیکسل 9 دارای تغییرات ظریفی نسبت به پیکسل 9 است و گوگل در آن تمرکز ویژه‌ای روی قسمت دوربین داشته و نوار مربوط به دوربین‌ها تا حدی به‌روزشده و ساختاری براق و بادوام‌تر را به نمایش می‌گذارد.

در بخش مشخصات داخلی نیز هر دو دستگاه از پردازنده کاملاً جدید تنسور G4 بهره می‌برند که می‌تواند Gemini Nano را با عملکردی چندبعدی بر روی خود دستگاه اجرا کند، به این معنا که پیکسل 9 پرو با کمک هوش مصنوعی می‌تواند متن، تصاویر و صدا را درک کند. پردازنده دستگاه نیز با 16 گیگابایت رم و 128/256/512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه داخلی همراه شده است.

یکی از تغییرات پیکسل 9 پرو و پیکسل‌ 9 پرو XL به ظرفیت باتری آن‌ها مربوط می‌شود. نسخه پرو دارای باتری 4700 میلی‌آمپرساعتی است، در حالی که پیکسل‌ 9 پرو XL از باتری 5060 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. به گفته گوگل، هر دو دستگاه برای اولین بار از شارژ سریع 45 وات پشتیبانی می‌کنند که با این وجود، تنها در 30 دقیقه تا 70 درصد شارژ می‌شوند.

دو گوشی جدید پیکسل همچنین مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی را به کاربران ارائه می‌کنند. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به Gemini Live اشاره کرد که به شما اجازه می‌دهد مکالمات خود را با کمک یک دستیار صوتی پیشرفته انجام دهید. قابلیت دیگری با نام Pixel Studio برای ویرایش تصاویر نیز وجود دارد که به‌طور انحصاری برای سری پیکسل 9 ارائه شده است و از مدل Imagen3 پشتیبانی می‌کند.

نکته قابل‌توجه دیگر اینکه پیکسل‌ 9 پرو و پرو XL جزو اولین دستگاه‌هایی در ایالات متحده هستند که از همان ابتدا دارای قابلیت تماس اضطراری با ماهواره هستند. با این قابلیت، می‌توانید به ماهواره‌های مدار پایین متصل شوید و در مناطقی که پوشش آنتن وجود ندارد، با خدمات اضطراری ارتباط برقرار کنید. در دو سال اول، این قابلیت بدون هزینه اضافی در دسترس خواهد بود.

از نظر نرم‌افزاری نیز این دو دستگاه از اندروید 14 پشتیبانی می‌کنند و گوگل وعده داده که 7 سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل را برای آن‌ها ارائه می‌کند.

در بخش دوربین‌ها نیز شاهد مشخصات یکسانی هستیم. پیکسل‌ 9 پرو و 9 پرو XL دارای سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور فوق‌عریض 48 مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی با امکان فیلمبرداری با زوم 20 برابری هستند. دوربین سلفی آن‌ها نیز یک سنسور 42 مگاپیکسلی است.

قیمت و زمان عرضه سری پیکسل‌ 9 پرو

پیش‌خرید این دستگاه‌ها هم اکنون آغاز شده است. پیکسل‌ 9 پرو با قیمت پایه 999 دلار و پیکسل 9 پرو XL با قیمت پایه 1099 دلار قابل خرید هستند. پیکسل 9 پرو XL از 22 آگوست (1 شهریور) همراه با پیکسل 9 وارد بازارها خواهد شد و پیکسل 9 پرو از 4 سپتامبر (14 شهریور) عرضه می‌شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر