نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

دستیار صوتی جمینای از راه رسید؛ پاسخ قاطع گوگل به چت‌بات OpenAI و سیری پیشرفته اپل

منبع
زوميت
بروزرسانی
دستیار صوتی جمینای از راه رسید؛ پاسخ قاطع گوگل به چت‌بات OpenAI و سیری پیشرفته اپل

زومیت/ دستیار صوتی جدید گوگل Gemini Live نام دارد و عملکردی مشابه چت صوتی در ChatGPT ارائه می‌کند.
 
گوگل در مراسم معرفی گوشی‌های سری پیکسل ۹، از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نیز غافل نماند و با معرفی Gemini Live، دستیار صوتی جدید سرویس هوش مصنوعی Gemini، وارد فاز جدیدی از رقابت با OpenAI و اپل شد.

دستیار صوتی جمینای که برای مشترکان سرویس Gemini Advanced در دسترس قرار خواهد گرفت، عملکردی بسیار مشابه با قابلیت‌های ویس‌چت در ChatGPT دارد؛ مثلا کاربر می‌تواند صدای دستیار صوتی را از بین چندین گزینه انتخاب کند و با آن به‌صورت مکالمه‌ای ارتباط بگیرد. گوگل می‌گوید که کاربر حتی قادر است حین مکالمه، بدون نیاز به فشردن دکمه یا فرمان خاصی، صحبت دستیار صوتی جمینای را قطع کند یا وسط یک جمله به آن پاسخ دهد، همچنین می‌تواند مکالمه را نیمه‌تمام بگذارد و بعدا آن را از سر بگیرد. جمینای لایو، در پس‌زمینه و زمانی که گوشی کاربر قفل باشد نیز فعال خواهد بود. گوگل در زمان معرفی اولیه‌ی جمینای لایو اعلام کرده بود که دستیار صوتی‌اش می‌تواند هنگام پخش یک ویدیو، آن را به‌صورت همزمان درک کند.

سرویس جمینای لایو، از همین روز (یعنی روز برگزاری رویداد) در اختیار کاربران اندروید قرار می‌گیرد و فعلا تنها از زبان انگلیسی پشتیبانی خواهد کرد. گوگل اعلام کرده است که طی هفته‌های آتی، زبان‌های بیشتری به جمینای لایو اضافه خواهد شد و کاربران iOS نیز می‌توانند منتظر عرضه‌ی آن برای دستگاه‌هایشان باشند.

علاوه‌بر جمینای لایو، گوگل قابلیت‌های دیگری را هم برای دستیار هوش مصنوعی‌اش معرفی کرد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به اکستنشن‌های جدید برای اپ‌هایی مثل Keep و Tasks و YouTube Music اشاره کرد. همچنین حالا جمینای، محتوای نمایشگر کاربر را هم درک می‌کند، که شباهت زیادی به قابلیت سرویس هوش مصنوعی اپل هم دارد. درواقع کاربر می‌تواند با تپ کردن روی عبارت‌های «پرسیدن در مورد این صفحه» یا «پرسیدن در مورد این ویدیو»، از جمینای در مورد محتوای به‌نمایش‌درآمده روی صفحه‌نمایش بپرسد و اطلاعات مرتبط با آن را دریافت کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر