نماد آخرین خبر

خانواده پیکسل ۹ پیشرفت چشمگیری در حسگر اثر انگشت زیر نمایشگرشان تجربه می‌کنند

منبع
زوميت
بروزرسانی
خانواده پیکسل ۹ پیشرفت چشمگیری در حسگر اثر انگشت زیر نمایشگرشان تجربه می‌کنند

زومیت/ گوشی‌های هوشمند سری پیکسل ۹ گوگل از حسگر اثرانگشت زیرنمایشگر جدید با امنیت بالاتر و سرعت بیشتر بهره می‌برند.
 
اگرچه قابلیت‌هایی مثل دوربین جدید و چندکاره، پردازنده‌ی قدرتمند اختصاصی و حتی ویژگی‌های هوش مصنوعی در سری پیکسل ۹ برای بسیاری از کاربران جذابیت زیادی دارند، اما حسگر اثرانگشت زیرنمایشگر نیز در نسل جدید گوشی گوگل ارتقاء بسیار مهمی محسوب می‌شود. درواقع این محصولات اکنون از حسگر اولتراسونیک برای تشخیص اثرانگشت کاربر بهره می‌برند که مزیت‌های زیادی نسبت‌به حسگرهای اپتیکال دارد.

درحال حاضر چند نوع حسگر اثرانگشت روی گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود که هرکدام روش عملکرد متفاوتی دارند. حسگرهای نوری از اثر انگشت شما عکس می‌گیرند و اگرچه این روش عملکرد خوبی دارد اما همچنان گزینه‌های امن‌تری وجود دارند که می‌توان از‌ آن‌ها استفاده کرد.

حسگرهای خازنی از الکتریسیته برای تشخیص برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های اثر انگشت شما استفاده می‌کنند و معمولاً در یکی از دکمه‌های فیزیکی گوشی تعبیه می‌شوند. به‌هر حال، گوگل اعلام کرد در همه‌ی اعضای خانواده‌ی پیکسل ۹ خود از حسگر اولتراسونیک بهره گرفته است.

حسگرهای اولتراسونیک از امواج صوتی برای مدل‌سازی ساختار ظریف اثرانگشت استفاده می‌کنند. این فناوری دقت و سرعت بسیار بیشتری نسبت‌به نمونه‌های اپتیکال دارد و اکنون گوگل نیز به جمع شرکت‌هایی پیوسته است که از فناوری مذکور در گوشی‌های پرچمدار خود بهره می‌برند.

اگر از عملکرد حسگر اثرانگشت مدل‌های قبلی گوشی‌های پیکسل راضی نبوده‌اید، حسگر اولتراسونیک سری پیکسل ۹ احتمالاً می‌تواند نظر شما را به خود جلب کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر