نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

سامسونگ به کسب‌و‌کار شبکه‌های موبایلی نوکیا چشم دوخته است

منبع
زوميت
بروزرسانی
سامسونگ به کسب‌و‌کار شبکه‌های موبایلی نوکیا چشم دوخته است

زومیت/ ظاهراً نوکیا درحال بررسی فروش یا ادغام بخش شبکه‌های موبایلی خود با رقبا است و در این میان نام‌هایی مثل سامسونگ مطرح شده‌اند.
 
نوکیا که در تولید تجهیزات مخابراتی فعالیت دارد، درحال بررسی گزینه‌هایی برای واگذاری بخش شبکه‌های موبایل خود است و توجه رقبایی مثل سامسونگ را به خود جلب کرده.

به گزارش بلومبرگ، ظاهراً نوکیا چندین گزینه ازجمله واگذاری، فروش بخشی یا کل شبکه‌های موبایل و همچنین ادغام این واحد را با یکی از شرکت‌های رقیب درنظر دارد. ارزش این بخش از نوکیا ممکن است به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

خبر فروش احتمالی شبکه‌های موبایلی نوکیا درحالی منتشر می‌شود که این شرکت ماه گذشته اعلام کرد سود عملیاتی سه‌ماهه‌ی مالی دومش به‌دلیل تقاضای ضعیف برای تجهیزات مخابراتی 5G حدود ۳۲ درصد کاهش یافته است.

گفته می‌شود سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه‌های حافظه، گوشی‌های هوشمند و تلویزیون در جهان، علاقه‌ی اولیه‌اش را برای خرید برخی دارایی‌های نوکیا ابراز کرده است. مذاکرات همچنان مراحل اولیه را طی می‌کند و هیچ تضمینی برای انجام معامله وجود ندارد.

نوکیا می‌گوید درمورد شایعات یا گمانه‌زنی‌های بازار اظهار نظر نمی‌کند و بر تعهد خود به موفقیت شبکه‌های موبایلی تأکید دارد؛ بخشی که دارایی بسیار استراتژیکی برای این شرکت و مشتریانش به‌حساب می‌‌آید.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره