logo

اپل امکان دانگرید از iOS 14 به iOS 13.7 را مسدود کرد

منبع
فارنت
بروزرسانی
اپل امکان دانگرید از iOS 14 به iOS 13.7 را مسدود کرد

فارنت/ اپل نسخه 14 iOS را پس از سه ماه عرضه در حالت بتا رسما 16 سپتامبر منتشر کرد. اين به‌روزرساني قابليت‌هاي زيادي را به کاربران ارائه مي‌کند و طراحي منو‌ها، ويدجت‌ها و App Library را تغيير مي‌دهد. اکنون 30 درصد از دارندگان گوشي‌هاي آيفون iOS 14 را دريافت و نصب کرده‌اند که نسبت به iOS 13 در سال گذشته 10 درصد افزايش داشته است؛ البته متاسفانه امکان دانگريد iOS 14 به iOS 13.7 ديگر وجود ندارد.

 جيلبريک iOS 14 هم به تازگي توسط تيم checkra1n منتشر شد. جيلبريک قبلي checkra1n برمبناي يک آسيب‌پذيري سخت‌افزاري موسوم به checkm8 در تمام دستگاه‌هاي اپلي با پردازنده سري A تا A11 Bionic بود. به اين ترتيب اپل امکان رفع اين آسيب‌پذيري و مسدود کردن جيلبريک را نداشت. با اين‌حال اين شرکت سرانجام جلوي نصب جيلبريک روي دستگاه‌هاي با تراشه A10 و جديدتر را گرفت.


حالا اما ديگر امکان دانگريد از iOS 14 به iOS 13.7 امکان‌پذير نخواهد بود. انجام اين کار معمولا در دستگاه‌هاي جيلبريک شده معمول بوده و checkra1n، که iOS 14 را جيلبريک کرده اعلام کرد اين امکان را در iOS 14 در نظر گرفته بودند ولي اپل سيستم‌ها و الگوريتم‌هاي امنيتي جديدي را به کار گرفته که امکان دانگريد کردن در دستگا‌ه‌هاي جديدتر مثل آيفون 8 و آيفون 10 را دشوار کرده است.


دانگريد کردن در مواقعي مي‌تواند از باگ‌هايي که در نسخه جديد iOS ديده مي‌شود با رفتن به نسخه قبلي جلوگيري کند. اگر شما هم مشکلاتي را با iOS 14 تجربه کرده‌ايد فعلا نمي‌توانيد کاري کنيد؛ البته ممکن است در آينده به‌روزرساني‌اي عرضه شود که اين مشکلات را حل کند.

تنها دانگريد موجود در حال حاظر براي کاربران از iOS 14.2 به iOS 14.0 مي‌باشد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر