logo

امتیاز DxO دوربین پیکسل ۵ منتشر شد

منبع
ترنجي
بروزرسانی

ترنجي/ پيکسل ۵ گوگل تقريبا ۱ ماه پيش رسما معرفي شد. اين دستگاه با دوربين دوگانه ارايه مي شود. امسال گوگل تصميم گرفت که دوربين تله اهميت کمتري دارد و آن را با يک دوربين فوق عريض تعويض کرد. امشب امتياز DxO دوربين پيکسل ۵ منتشر شده و بهتر از گلکسي اس ۲۰ پلاس امتياز گرفته است.

امتياز DxO دوربين پيکسل ۵
پيکسل ۵ جديدترين گوشي گوگل است که از يک نمايشگر 6.0 اينچي FHD+، چيپست Snapdragon 765G با 128 گيگابايت حافظه داخلي، باتري 4080 ميلي آمپر ساعت و البته جديدترين سيستم عامل يعني اندرويد ۱۱ برخوردار است. اگرچه اينکه دستگاهي بالاتر از آن وجود ندارد به اين معني است که برترين دستگاه گوگل است، اما روي کاغذ مشخصات آن يک قدم پايين تر از رقباي پرچمدار است که داراي نمايشگرهاي بزرگتر، پردازنده هاي سريع تر و فضاي ذخيره سازي بيشتر است. با قيمت تقريبي 699 دلار، فاکتور قيمت آن بسيار کمتر است و به نظر مي رسد گوگل بيشتر به دنبال بازار ميان رده Pixel 5 باشد.

همين امر براي مشخصات عکاسي Pixel 5 صدق مي کند، که در بخش دوربين دوگانه با لنزهاي استاندارد و فوق عريض برخوردار است. بنابراين هيچ لنز تله اي براي عکس هاي بزرگنمايي اپتيکال و سنسور عمق سنج براي کمک به عکس هاي بوکه وجود ندارد. اين يک تغيير در اولويت هاي دوربين نسبت به تنظيم استاندارد و لنزهاي تله Pixel 4 است و هنوز به نظر نمي رسد که غول نرم افزاري آمريکايي دستگاهي با سه لنز متفاوت با فاصله کانوني ارائه دهد.

براي Pixel 5 و دوربين اصلي، گوگل با همان سخت افزار استانداردي که در Pixel 4 ديديم گير کرده است. يک سنسور استاندارد 12.2 مگاپيکسلي با حسگر تصوير 1/2.55 اينچي با پيکسل هاي 1.4 ميکرومتر پيکسل وجود دارد. اين دوربين به همراه لنزي معادل 27 ميلي متر با ديافراگم f/1.7 با فوکس دوال پيکسل PDAF و OIS ارايه مي شود. لنز با ديافراگم عريض بايد به عکاسي در نور کم کمک کند، اما همانطور که از يک سنسور Quad-Bayer بزرگتر با پيکسل سازي بهره نمي برد، گوگل براي بهبود نويز و جزئيات به نرم افزار و پردازش متکي خواهد بود.

گوگل با انتخاب يک لنز فوق عريض، Pixel 5 را به يک سنسور دوم 16 مگاپيکسلي 1/3.09 اينچي با پيکسل هاي 1.0 ميکرومتري در کنار لنزي با ديافراگم f/2.2 معادل 16.5 ميلي متر مجهز کرده است. دوباره بايد گفت که اين سخت افزار به اندازه بسياري از رقبا که يک ميدان ديد گسترده تر و تراشه هاي بزرگتر را در دوربين هاي فوق عريض خود ارائه مي دهند، چشمگير نيست.

آيا الگوريتم هاي پيشرفته گوگل مي توانند کيفيت تصوير کافي را از سخت افزار Pixel 5 خارج کنند تا بتوانند با رقباي گران قيمت خود رقابت کنند؟ آزمايشگاه DxO تلفن را تحت آخرين نسخه 4 پروتکل آزمايش دوربين خود آزمايش کرده است.

مشخصات اصلي دوربين پيکسل ۵:

۱- دوربين دوگانه
۲- دوربين اصلي: سنسور 12.2 مگاپيکسل 1/2.55، لنز ديافراگم f/1.7 معادل 27 ميلي متر ، PDAF دوال پيکسل ، OIS
۳- دوربين فوق عريض: سنسور 16 مگاپيکسلي 1.0 ميکرومتر ، لنز ديافراگم f/2.2 با ديد 107 درجه

۴- فلاش LED
۵- فيلم برداري 4K تا 2160p / 60 fps نمونه (2160p / 30 fps تست شده)، gyro-EIS، فيلم برداري FHD تا ۲۴۰ فريم برثانيه
  
همانطور که مي بينيد، امتياز کلي ۱۲۰ براي پيکسل ۵ دريافت مي شود. اين نسبت به گلکسي اس ۲۰ پلاس بهتر است، از آيفون ۱۱ پرو مکس پايين تر بوده و از امتياز پيکسل ۴ با عدد ۱۱۳ (در آلگوريتم قبلي) پيشرفت خوبي را نشان مي دهد.

پيکسل ۵ نسبت به ديگر رقبا در ليست DxO به صورت زير قرار خواهد گرفت:

نظر شما درباره عملکرد گوگل با پيکسل ۵ چيست؟ به نظر من گوگل هيچ وقت آنقدر که بايد، روي بخش موبايلش متمرکز نبوده است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره