logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

سامسونگ گوشی‌های بیشتری را با پشتیبانی از قلم S Pen راهی بازار می‌کند

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی
سامسونگ گوشی‌های بیشتری را با پشتیبانی از قلم S Pen راهی بازار می‌کند

مجله ديجي کالا/ به گفته‌ي يکي از افشاگران با نام Max Jambor، سامسونگ قصد دارد سال آينده، گوشي‌هاي بيشتري را با پشتيباني از قلم S Pen راهي بازار کند که در اين بين نام گلکسي S21 اولترا، گلکسي S21 پلاس و گلکسي زد فولد ۳ نيز به چشم مي‌خورد.

اخيرا خبري منتشر شده بود مبني براينکه سامسونگ مي‌خواهد توليد سري پرچم‌دارهاي نوت خود را متوقف کند. بدين ترتيب، محصولاتي که زماني آغازگر انقلابي بزرگ در صنعت گوشي‌هاي هوشمند بودند (از لحاظ اندازه‌ي نمايشگر) و به محبوبيت خيره‌کننده‌اي نيز دست پيدا کردند، به پايان کار خود مي‌رسند. اما خب بارز‌ترين ويژگي اين سري و دليل اصلي محبوبيت آن‌ها يعني قلم S Pen هنوز هم در برنامه‌هاي سامسونگ جايگاه ويژه‌اي دارد.

پيش‌تر خبري منتشر شد مبني براينکه گلکسي S21 اولترا به قلم S Pen مجهز خواهد شد. اما اين قلم نه درون جعبه و نه درون خود گوشي جاي دارد. بلکه به عنوان يک لوازم جانبي، به صورت مجزا به فروش مي‌رسد. اين بدترين خبر براي علاقه‌مندان به قلم S Pen خواهد بود چرا که سال‌هاي زيادي است اين قلم درون گوشي‌هاي سري گلکسي نوت قرار گرفته و کاربر مجبور نبود مبلغي اضافي براي در اختيار داشتن آن پرداخت کند.

اما عدم قرارگيري قلم درون خود گوشي يعني سامسونگ بايد قاب‌هاي محافظ مخصوصي را براي گوشي‌هاي خود طراحي کند. چون در غير اين صورت، امکان گم شدن قلم بسيار زياد است. برخي از کاربران حتي با وجود محلي براي تعبيه‌ي قلم درون گوشي‌هاي سري نوت، باز هم آن را گم مي‌کردند. بنابراين به نظر مي‌رسد اين تصميم از سوي غول کره‌اي اصلا به مذاق علاقه‌مندان خوش نيايد.

با اين حال نمي‌دانيم قيمتي که براي قلم در نظر گرفته مي‌شود چقدر است و آيا پرداخت هزينه‌اي اضافي براي آن ارزش دارد يا خير. در حال حاضر اگر مشکلي براي قلم سري گلکسي نوت ۲۰ پيش بيايد، کاربر مي‌تواند با پرداخت ۴۰ دلار، قلم ديگري را تهيه کند. اما خب اگر قرار باشد S Pen سال گذشته پيشرفته‌تر باشد، احتمالا قيمت بيشتري خواهد داشت.

کاربران با کمک اين قلم مي‌توانند روي گوشي خود اشکال مختلف بکشند، يادداشت برداري کنند، دوربين را کنترل کنند و بسياري موارد جذاب ديگر. اما خب نمي‌توان گفت اين قلم بخش اصلي گوشي را تشکيل مي‌دهد و حتما بايد آن را در اختيار داشت. با اين حال در يادداشت‌برداري، مي‌تواند بسيار مفيد باشد.

گوشي‌هاي سري گلکسي S21 احتمالا شامل مدل استاندارد، پلاس و اولترا خواهند بود. فعلا خبرها حاکي از آن است که مدل استاندارد از قلم پشتيباني نمي‌کند و فقط مدل پلاس و اولترا و احتمالا گوشي‌هاي تاشو از آن بهره خواهند برد. منطقي هم هست چرا که S21 قرار است پرچم‌دار مقرون به صرفه‌ي غول کره‌اي باشد و بديهي است يک سري قابليت جذاب براي آن در دسترس نباشد.

با اين حال بايد منتظر ماند و ديد چه پيش خواهد آمد. فعلا به نظر مي‌رسد اين گوشي‌ها دي ماه امسال رونمايي مي‌شوند. بنابراين تا يکي دو هفته‌ي آينده خبرهاي بيشتري در اين رابطه خواهيم شنيد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره