logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

گلکسی S22 شاید فیلم برداری 8K با نرخ ۶۰ فریم برثانیه ارایه کند

منبع
ترنجي
بروزرسانی

ترنجي/ سامسونگ پشتيباني از فيلمبرداري با کيفيت ۸K را با سري گلکسي اس ۲۰ اعلام کرد، و اگرچه غول تکنولوژي کره اي اولين شرکتي بود که نرخ تصوير برداري ۲۴ فريم بر ثانيه را با اين کيفيت ارائه کرد، اما مسير دشواري براي آن ها بوده است. به دليل مسائل مربوط به گرم شدن بيش از حد گوشي کاربران فقط مي توانستند تا ۵ دقيقه فيلم برداري کنند، اما اين شرکت در تلاش براي جابه جا کردن محدوديت ها در اين حوزه براي گلکسي اس ۲۲ است.

به نقل از wccftech، در واقع يک لو دهنده حوزه فناوري اعلام کرد که سامسونگ در حال بررسي فيلم برداري ۸K با نرخ ۶۰ فريم بر ثانيه براي گلکسي اس ۲۲ مي باشد، اما با مشکلات مشابهي مواجه شده است.

طبق اطلاعات منتشر شده از Mauri QHD سامسونگ در تلاش براي افزودن قابليت پشتيباني از فيلم برداري ۸K با نرخ ۶۰ فريم بر ثانيه به گوشي هاي پرچمدار آينده مي باشد. ظاهرا اين فرد ارتباط نزديکي با اين غول تکنولوژي و برنامه هايش دارد، زيرا اشاره کرده است که همانند سري گلکسي اس ۲۰، سري گلکسي اس ۲۲ ظاهرا از همان مشکلات گرماي بيش از حد رنج مي برد. وي همچنين اعلام کرد که فيلم برداري ۸K با نرخ ۶۰ فريم بر ثانيه به ۵ دقيقه محدود خواهد بود.

اين بدين معني است که احتمالا سامسونگ توانسته مشکلات مربوط به گرماي بيش از حد در فيلم برداري ۸K با نرخ ۲۴ فريم بر ثانيه را برطرف کند، که نشانه ي خوبي است. هرچند اين ويژگي براي اکثر کابران کاربردي نيست زيرا هر يک دقيقه فيلم ضبط شده ۸K با نرخ ۲۴ فريم بر ثانيه در گلکسي اس ۲۰ حدودا ۶۰۰ مگابايت جا مي گرفت، که براي پنج دقيقه يعني سه گيگابايت.

در اين شرايط، نه تنها شما به حافظه بيشتر و بيشتري براي ذخيره اين فيلم ها احتياج داريد بلکه حافظه نيز بايد با سرعت بيشتري به نوشتن اطلاعات بپردازد تا بتواند پاسخگوي نياز بالاي فيلم برداري ۸K باشد.

خوشبختانه سامسونگ هر دو مورد ظرفيت بيشتر و حافظه سريع تر را ارائه مي دهد. تنها مشکلي که بايد حل شود اين است که چگونه محدوديت ۵ دقيقه اي براي گلکسي اس ۲۲ برداشته شود. فرد منتشر کننده اين اطلاعات اعلام کرد که اگر سامسونگ نتواند از پس از مشکل برآيد، احتمالا شاهد اين ويژگي در گلکسي اس ۲۲ نخواهيم بود. اگرچه لو دهنده ديگري گزارش داد که سامسونگ امسال از چيپست هاي اگزينوس جديد خود با پشتيباني از فيلم برداري ۸K با نرخ ۶۰ فريم بر ثانيه رونمايي خواهد کرد.

هرچند صرف اينکه يک چيپست از يک ويژگي پشتيباني مي کند به اين معني نخواهد بود که شرکت آن ويژگي را به دستگاه هاي خود بياورد. اگر اين ويژگي به خوبي بهينه نشود شايد بايد تا ۲۰۲۳ منتظر بمانيم تا بتوانيم از اين ويژگي استفاده کنيم. به شخصه بر اين باور هستم که فيلم برداري ۸K با نرخ ۶۰ فريم بر ثانيه يک مقداري زياده روي است و بهتر است سامسونگ منابع و تلاش خود را روي افزايش کيفيت تصوير ضبط فيلم ۸K با نرخ ۲۴ فريم بر ثانيه بگذارند.

البته ممکن است به خاطر اينکه شايعه شده بزرگترين رقيب گوشي هاي هوشمند سامسونگ، يعني اپل در حال تلاش براي افزودن پشتيباني فيلم برداري ۸K با نرخ ۴۵ فريم بر ثانيه به iPhone ۱۳ Pro Max مي باشد، آنها نيز در حال بررسي فريم ريت بالاتري هستند.

با توجه به هجمه هايي که ممکن است عليه سامسونگ و سري گلکسي اس ۲۲ شکل بگيرد، سامسونگ بهتر است به سرعت از برطرف شدن مشکل گرماي بيش از حد اطمينان حاصل کند و يا به کلي از اين ويژگي صرف نظر کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره