logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

تولید گوشی‌های هواوی به مقدار زیادی کاهش پیدا می‌کند

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی
تولید گوشی‌های هواوی به مقدار زیادی کاهش پیدا می‌کند

ديجي کالا/ اين واقعيت که بخش موبايل هواوي با مشکلات زيادي دست و پنجه نرم مي‌کند، خبر جديدي نيست. تحريم‌هاي گسترده‌ي آمريکا عملا بخش موبايل اين شرکت را فلج کرده و به نظر مي‌رسد سال ۲۰۲۱ يکي از بدترين سال‌ها براي بخش موبايل هواوي خواهد بود.

به گزارش سايت Nikkei Asia، هواوي به تامين‌کنندگان قطعات گوشي‌هاي خود اعلام کرده که امسال قصد دارد فقط براي ۷۰ تا ۸۰ ميليون گوشي قطعات مورد نياز را خريداري کند. اين در حالي است که هواوي در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۸۹ ميليون گوشي به دست کاربران رسانده است. روي هم رفته به نظر مي‌رسد آمار توليد گوشي‌هاي اين شرکت در سال ۲۰۲۱ با بيش از ۶۰ درصد کاهش روبرو خواهد شد.

در اين ميان تعدادي از تامين‌کنندگان اعلام کرده‌اند که احتمالا آمار توليد گوشي‌هاي هواوي از اين رقم هم پايين‌تر خواهد بود و اين شرکت قطعات کافي براي ۵۰ ميليون گوشي را سفارش خواهد داد.

از زماني که تحريم‌هاي آمريکا عليه هواوي‌ آغاز شده، فروش گوشي‌هاي اين شرکت با روند نزولي مواجه شده است. به غير از ممنوعيت استفاده از سرويس‌هاي گوگل، بايد به ممنوعيت بهره‌گيري از فناوري‌هاي آمريکايي هم اشاره کنيم. به دليل همين مشکلات، هواوي‌ به ناچار آنر را به فروش گذاشت و در سال ۲۰۲۰ هم جايگاه خود را در بين ۵ شرکت بزرگ بازار موبايل از دست داد.

در همين حال، مديرعامل هواوي‌ براي گفت‌وگو با دولت آمريکا ابراز آمادگي کرده است. او از دولت بايدن خواسته براي اين ممنوعيت تجديد نظر کنند اما به نظر نمي‌رسد تحريم‌هاي عليه هواوي به اين زودي‌ها لغو شوند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره