logo

نمره دوربین OnePlus 8T توسط تیم DxoMark مشخص شد

منبع
سخت افزار
بروزرسانی
نمره دوربین OnePlus 8T توسط تیم DxoMark مشخص شد

سخت افزار/ وان پلاس بعد از مدت طولاني از حضور خود در دنياي موبايل، با رونمايي از سري Nord خود دنياي ميانرده و پرچمدار کمپاني خود را از همديگر جدا کرد. اما ظاهرا OnePlus 8T با وجود مشخصات سخت افزاري عالي خود، در بخش دوربين کمبود‌هاي زيادي دارد. نمره دوربين OnePlus 8T اين مورد را به طور کامل مشخص کرده است و انتظاري که از دوربين اين دستگاه وجود داشت کاملا از بين رفته است.

وان پلاس 8تي از ترکيب دوربين چهارگانه براي بخش دوربين اصلي خود استفاده کرده است اما دوتا از دوربين‌هاي آن، در حقيقت کاربرد خاصي ندارد. يک دوربين 48 مگاپيکسلي به عنوان دوربين اصلي با دريچه f/1.7 و لنز 26 ميلي متر در کنار دوربين 16 مگاپيکسلي با لنز 14 ميلي متر الترا وايد براي اين دستگاه در نظر گرفته شده است. در کنار اين دو دوربين، يک دوربين 5 مگاپيکسل براي عکاسي ماکرو و دوربين 2 مگاپيکسلي براي ثبت عمق حضور دارند. دوربين سلفي اين دستگاه برعکس از رزولوشن 16 مگاپيکسلي استفاده کرده است که براي اين دستگاه رزولوشن مناسبي مي‌باشد.

بعد از گذشت نزديک به 6 ماه از زمان عرضه اين دستگاه، بخش آزمايشگاهي سايت Dxomark تصميم به بررسي دوربين اين دستگاه گرفت و بعد از اتمام و جمع بندي، نمره 111 به عنوان نمره دوربين OnePlus 8T در سايت اين منبع قرار گرفته است. البته بايد بگوييم امتياز 111 اين دستگاه امتياز پاييني نيست و دوربين اين دستگاه را در کنار دوربين هواوي ميت 20 پرو و گوگل پيکسل 4a قرار داده است.


دلايل زيادي باعث ثبت نمره 111 به عنوان نمره دوربين اين دستگاه بوده است که يکي از اصلي‌ترين دلايل آن، نويز بالا در تصاوير بوده است. همچنين در کنار اين مورد، نبود توازن رنگي مناسب بين تصاوير و دنياي واقعي، يکي ديگر از دلايل کليدي براي ثبت نمره پايين براي اين دستگاه بوده است. نويز بالا در تصاوير اين دوربين نه تنها در روز بلکه در شب در حالت بدتر از روز قرار ميگرفت. اما بخش ضبط ويديو جبران تمام اين موارد بوده است و فوکوس قوي در کنار نويز پايين توانست نمره را بالا بياورد.

دوربين 2 مگاپيکسلي ثبت عمق اين دستگاه در کنار کارآمد نبودن خود در مود‌هاي عادي دوربين، توانايي خوبي در جداسازي پس زمينه و پيش زمينه داشته است، از اين بابت تصاوير پرتره ثبت شده با اين گوشي تشخيص لبه بسيار مناسبي داشته‌اند. به طور کلي امتياز اين دوربين با توجه به حضور نمره‌هاي بالاتر پايين به نظر مي‌رسد اما اين دستگاه قادر به ثبت تصاوير مناسب خوبي است و بسياري از مشکلات کنوني آن با بروزرساني نرم افزاري قابل حل مي‌باشد.

نظر شما چيست؟ آيا وان پلاس قادر به حل مشکلات کنوني وان پلاس 8تي است؟ سنسور دوربين اصلي اين دستگاه کمبود خاصي از نظر سخت افزاري ندارد و وان پلاس مانورهاي زيادي مي‌تواند براي اين دوربين در آينده داشته باشد اما همه چيز به تيم پشتيباني و توسعه دهنده وان پلاس برخواهد گشت.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره