logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

سامسونگ به کاخ سفید می رود!

منبع
ترنجي
بروزرسانی
سامسونگ به کاخ سفید می رود!

ترنجي/ کمبود جهاني تراشه باعث از بين رفتن زنجيره هاي تأمين در صنايع مختلف شده است. اين يکي از دلايلي است که سامسونگ امسال Galaxy Note 21 را عرضه نمي کند. تراشه سازان همچنان تلاش خود را مي کنند تا امور را به حالت قبل برگردانند. با اين حال ۳ روز پيش بود که براي شما نوشتيم تصميم TSMC بر افزايش ۲۵ درصدي قيمت محصولاتش مي تواند گران شدن قيمت جهاني موبايل ها را سبب شود. امروز شنيده مي شود که سامسونگ براي صحبت درباره کمبود جهاني تراشه ها به کاخ سفيد مي رود.

کمبود جهاني تراشه و صحبت سامسونگ با کاخ سفيد
کاخ سفيد در ميان بررسي زنجيره هاي تامين حياتي صنعت توليد کشور، اين موضوع را مورد توجه قرار داده است. قرار است جلسه اي با بزرگترين ذينفعان صنعت براي بحث در مورد کمبود تراشه جهاني برگزار شود. سامسونگ نيز در اين مراسم حضور خواهد داشت.

گفته مي شود که سامسونگ سرمايه گذاري زيادي براي افزايش توليد انجام خواهد داد. رويترز گزارش داده است که اين نشست ۱۰ روز ديگر  برگزار خواهد شد. در اين نشست هم تراشه سازان و هم توليدکنندگان خودرو حضور خواهند داشت. به دليل کمبود تراشه، توليد در سرتاسر جهان کند شده است.


اين مسئله نگراني دولت فعلي ايالات متحده است. سامسونگ حضور خود را به طور رسمي تأييد نکرده است اما از آن به عنوان يکي از شرکت کنندگان در گزارش هاي متعدد نام برده شده است. ساير شرکت کنندگان شامل GlobalFoundries و General Motors هستند.

دولت بايدن از تراشه سازان مي خواهد امکانات جديد توليد در ايالات متحده بسازند. به همين دليل به آنها انگيزه مي دهد. سامسونگ در حال حاضر سرمايه گذاري زيادي در افزايش توليد تراشه هاي خود کرده است. همچنين در مراحل مقدماتي راه اندازي کارخانه تراشه جديد ۱۷ ميليارد دلاري در آستين، تگزاس است.

با چنين سرمايه گذاري عظيمي که براي يک کشور ايالات متحده در نظر گرفته شده است، ناگفته نماند که سامسونگ در هر مشورتي در کاخ سفيد در مورد کمبود تراشه جهاني در ميز مذاکره صندلي خواهد داشت.

نظر شما چيست؟ فکر مي کنيد اين چالش جديد چطور برطرف خواهد شد؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره