logo

زمان انتشار نسخه جدید سیستم عامل اختصاصی هواوی مشخص شد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
زمان انتشار نسخه جدید سیستم عامل اختصاصی هواوی مشخص شد

ديجياتو/ پس از انتشار نسخه بتا عمومي سيستم عامل هارموني (HarmonyOS) هواوي اکنون اعلام کرده‌ که در حال آماده‌سازي نسخه ديگري از سيستم عامل اختصاصي خود بوده که در خرداد ماه سال جاري منتشر خواهد شد.

به گفته «وانگ چنگلو» رئيس بخش نرم‌افزار و مدير بخش هوش مصنوعي و تجارت هوشمند هواوي اين شرکت از هفته دوم خرداد ماه بروزرساني نسخه جديد سيستم عامل HarmonyOS را منتشر خواهد کرد. در حالي که اين مقام ارشد از اعلام گوشي‌هاي خاصي که اين بروزرساني را دريافت مي‌کنند خودداري کرده است، انتظار مي‌رود که سري‌هاي ميت ۳۰، ميت ۴۰، P40 و ميت ايکس ۲ از اولين مدل‌هايي باشد که اين نسخه را دريافت کنند.

اگر چه پس از اينکه گوشي‌هاي مورد انتظار هواوي به نسخه جديد سيستم عامل اختصاصي اين شرکت مجهز شدند، به زودي دسترسي ساير گوشي‌هاي اين شرکت نيز در برنامه‌هاي آينده هواوي قرار خواهد گرفت. همچنين انتظار مي‌رود تعداد زيادي از گوشي‌هاي قديمي اين شرکت از جمله برخي گوشي‌هاي «آنر» در طول تابستان بروزرساني جديد را دريافت کنند.

انتشار اين بروزرساني براي گوشي‌هاي جديد و قديمي براي هواوي يک امر بسيار مهم محسوب مي‌شود زيرا در حال حاضر قصد دارد بخش عمده‌اي از گوشي‌هاي هوشمند خود را از سيستم عامل اندرويد خارج کند. از طرفي ديگر توليد کننده چيني در نظر دارد تا پايان سال جاري تمام ۲۰۰ ميليون گوشي موجود خود را به سيستم عامل اختصاصي HarmonyOS مجهز کند.

سيستم عامل جديد هواوي از قابليت کراس‌‌پلتفرم پشتيباني مي‌کند. با وجود اين قابليت گوشي و ساير دستگاه‌هاي کاربران که از سيستم عامل اختصاصي هواوي استفاده مي‌کنند به صورت يکپارچه با يکديگر سازگار خواهند بود. با اين وجود رابط کاربري آن تقريبا شبيه به اندرويد است و به گفته برخي منابع HarmonyOS مي‌تواند ورژن چيني‌ها از اندرويد باشد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم